A Nike két nappal ezelőtt egyetlen Tweettel felforgatta a cipős világot. A témára érzékenyek aktív találgatásba kezdtek, mindenki az önbefűzős Nike Mag érkezését vizionálta. És végre tényleg itt van! A tovább után elmondjuk nektek hogy szerezhettek be egyet a rendkívül limitált ikonból.
A 2011-es megjelenéssel ellentétben itt nem (csak) aukció útján lehet megkaparintani a cipőt. Az várható volt, hogy limitált darabszám fog rendelkezésre állni, de 89 párnál talán mindenki többre számított, az elérhető méretek US 7, 9, 11, és 13. A Nike online felületén tudtok jegyet vásárolni, amivel jókora szerencsével sorsolás útján juthattok hozzá ehhez a csodához. A jegyek vásárlása nincs korlátozva és a teljes összeggel a Michael J. Fox Alapítványt gazdagítod, akik a Parkinson-kór gyógyítását kutatják. Ha tehát szerencséd van, akár 10 dollárért – egyetlen jegy áráért – hozzájuthatsz a legendás modellhez. A folyamatban mindössze egyetlen problémával szembesültünk: csak az Amerikai Egyesült Államokba és Kanadába postáznak.
Ha valaki „biztosra” akar menni aukció útján is hozzá tud jutni: egy-egy pár Nike Mag-et fognak elárverezni Hong Kongban (október 11.), New Yorkban (október 12.) és Londonban (október 14. és 17.). Ezekre azonban érdemes vastag pénztárcával érkezni. Az 5 évvel ezelőtti piacra dobásnál Tinie Tempah egészen 37.500 dollárig ment el a liciten, hogy megkaparinthassa az első párat. Ezek alapján azt hiszem nem vállalok nagy kockázatot, ha bőven 50.000 dollár feletti árat jósolok a 2016-os kiadásnak.
És hogy miben más, mint a korábbi modell? Természetesen az önbefűző technológiában, amit „Adaptive Fit”-nek neveztek el a tervezők és a HyperAdapt 1.0-ban már megismerkedhettünk vele. Külsőleg szinte semmi változás nem látható. Mindössze a cipő szárának belső fülén található szabályozó árulkodik az új modellről.
Bármennyire is gyerekkori vágyálom ez a cipő úgy vélem napjainkban irreális szintre emelkedtek a cipőárak. Ez bizony már a normál havi kereset/akár többhavi lakbér szinten mozgó Yeezy árakhoz képest is teljesen más dimenzióban mozog. És hogy tényleg megér-e egy pár cipő egy autó árát? Max a jótékony célra való felhasználással takarózhatunk, ha magyarázatot kell adni az irracionális vágyakozásra. Mindenesetre észak-amerikai postázás ide vagy oda – áthidalható probléma –, egy kis jótékonykodás már megéri. Az esély, hogy megnyerjem ezt a (film)történelmi remeket már csak hab a tortán.
Hír- és képforrásunk a Nike volt.
Jó
Nekem nagyon tetszik