Már bele se merünk gondolni, hogy a jelenleg széthypeolt streetwear márkák milyen elmebeteg kiegészítőt terveznek piacra dobni az éppen aktuális szezonban. A mostani közreműködés talán a valaha volt egyik legszokatlanabb párosítás, amely első ránézésre csak a szokásos hype-parasztvakításnak tűnhet de a teljes képet nézve van tényleges célja is a projektnek. A hírekért és képekért az Off-White vezetője, Virgil Abloh és az Evian víz együttműködéséről mindent megtudhattok a tovább után.

Amikor a legbetegebb Supreme kacatokról írt cikkünkben részleteztem a márka pénzágyúját, akkor bevallom őszintén nem gondoltam volna, hogy egyszer az annyiszor emlegetett Off-White atyja, Virgil Abloh is rászánja majd magát a túlárazott csecsebecsék tervezésére.

Off-White víz???

Korábban már láthattunk külföldi videókban, hypebeastek által bemutatott gyűjteményeket, amelyeknek – nyilván csak poénból – részét képezte a Supreme víz. Ez annyiból állt, hogy egy ásványvizes palackra ráragasztottak egy box logo matricát aztán hagyták, hogy higgye a nép, hogy igazi (ez mi sem tudtuk kihagyni a Sneaker Camping Kitnél 😉 Na ez most egy kicsit más… A helyzet az, hogy ez az Off-White víz igazából nem is víz – és nem is Off White. A fentiek olvasása után megértem, ha kicsit összezavarodtál, hogy most akkor miről is szól ez a cikk 😀

Az Off-White atyja Virgil Abloh és az Evian palackajinak teljes színpalettája
Az Off-White atyja Virgil Abloh és az Evian palackajinak teljes színpalettája

Na de akkor mi is ez?

Ez egyszerűen csak egy újratölthető palack, víz nélkül, ami üvegből van. Ezt a “forradalmi” terméket Virgil az Off-White-tól függetlenül, csak a saját nevét hozzáadva, hozta létre az Evian ásványvizeket forgalmazó céggel és az üveg termékeket gyártó SOMA-val közreműködve.

Ahogy a a közelgő IKEA kollabnál is, itt is többről van szó mint egy sima üvegről, legalábbis szerinte. A projekt neve “One Drop Can Make a Rainbow”, ami magyarul annyit tesz, hogy egy csepp is létre tud hozni szivárványt. Virgil elmondása alapján az egész koncepció mögött ez a metaforikus mondanivaló áll miszerint itt az újratölthetőség a végtelen lehetőségeket és inspirációkat szimbolizálja az életében. Ez a fajta művészi megközelítés nem idegen Virgil részéről, hiszen ajtókitámasztós széket is ezzel a módszerrel harangozta be az embereknek.

Virgil Abloh x Evian 2
Szilikon bevonat a csúszásmentesség érdekében

Egy palacknyi hype

Az üveget a februárban rendezett New York-i Fashon Week-en jelentették be. Bemutatott két típus (500ml és 750ml) közül a kisebbik ütésálló üvegből készült, csúszásgátló szilikon bevonatot kapott a markolatnál és bambuszból készült, fa kupakja van. Az üveg négy féle színben elérhető (rózsaszín, lila, világos- és sötétkék), ami magának az Off-White-os, idézőjelbe tett “RAINBOW INSIDE” feliratoknak a színei.

A 750-milliliteres üveg sokkal kevésbé mondható Off-White leszármazottnak, mivel itt a felirat és annak tervezője sokkal szolidabban vannak  feltüntetve. A palack február végén került matchesfashion.com virtuális polcaira 50€-ért, ami villámgyorsan sold out lett.

Virgil Abloh x Evian 3
A 750 milliliteres változat

A projekt valódi mondanivalója

A koncepció mögött azért több is van, mint hogy lehúzzák tehetős Off-White fanokat. Evian cég ezekkel az újrafelhasználható üvegekkel szeretne egy szimbolikus lépést tenni a környezet védelme érdekében. Bejelentették, hogy a cég célja, hogy 2025-re a  kizárólag újrahasznosított műanyagból készült palackokat használjanak.

Kép és hírforrásunk a Hypebeast.com és a Highsnobiety.com voltak.