A Jerry Lorenzo, a Fear of God alapítója a héten bejelentette, hogy szerződést bont a Nike-val, és az Adidas-sal kezd hosszú távú együttműködést. A 43 éves divattervező instagram-on tette közzé a hírt, ami nagy felkavarodást keltett a sneaker világban. Részletek a tovább után!
Az előzmény
Jerry 2013-ban a divat világban teljesen ismeretlenként hozta létre a Fear of God márkát, viszont azóta olyan sikereket ért el, amikre senki sem számított. A letisztult luxust és a streetwear világát ötvözve gyorsan mászta meg a ranglétrát, és pár éven belül már együttműködött Kanye West-tel és Justin Bieber-rel is.
Bár a Vans-sel több modellt is alkotott korábban, a Nike collab-ra 2018-ig várni kellett. Ez volt a Nike x Fear of God 1, egy magasszárú, katonai megjelenést kölcsönző sneaker. Több színállást és variációt kaptunk a modellből, és a magas retail ár ellenére a cipő mindenhol elfogyott, és nagy volt az igény rá. Később megjelent a ruhakollekció is, a kollaboráció darabjait pedig számos híresség és streetwear icon is hordta.
A váltás
De ez már mind a múlté, a márka hivatalos is a nagy riválishoz, az Adidas-hoz került. A német cég szerint Lorenzo az Adidas kosárlabda részlegének kreatív és üzleti stratégiáját fogja irányítani globálisan. A partnerség lehetővé teszi egy új Fear of God részleg létrejöttét is, a „Fear of God Athletics” -et, amely a kosárlabda és az aktív életmód termékeire összpontosít.
„Ez egy olyan szerep, amely természeténél fogva példátlan, és velejáró felelősség miatt minden hagyományos címmel szembeszáll” – mondta Lorenzo. „Ez egy vakmerő lépés, ahol a közös jövőkép áll a középpontjában a két márka kollaborációjának. Sport és kultúra, azzal a céllal, hogy megsokszorozva erősségeinket örökre forradalmasíthassuk a kosárlabdaipart. „
„Az Adidas és a Fear of God ugyanazt álmodta meg a kosárlabda jövőjével kapcsolatban, a pályán és azon kívül is, és várakozással tekintünk az ipar arcának megváltoztatására egy új modell révén, amely a következő években tárul elénk.”
Hogy mennyire gondolja komolyan Lorenzo az együttműködést, mi sem mutatja jobban, mint a hármas csík a nyakára tetoválva. Bár egy Instagram kommentje szerint a csíkok a szentháromságot szimbolizálják, ezt most elég nehéz elhinni.
A következmények
A sneaker piacon hasonló jelenségeket figyelhetünk meg, mint amikor Kanye váltotta le a Nike-t az Adidas javára. A resell piacon a korábbi Nike x FOG modellek árai hirtelen megugrottak, reagálva arra, hogy valószínűleg nem látunk több közös sneaker-t a két márkától. A Fear Of God 1-es modellek többsége pár óra alatt 150-200 dollárt ugrott a StockX weboldalán, és ez a növekedés valószínűleg nem fog megállni.
Az Adidas részvények is emelkedtek, sokak szerint Lorenzo újra akkora hatással lehet az Adidas-ra, mint Kanye is volt.
Így még egy okunk lett várni a 2021-et, én személy szerint kíváncsi leszek, miképp indítja el ezt a forradalmasítást a két márka együtt.