Minden évben van egy vagy néha több márka, amik meghatározzák az adott évet. Ez az év sem volt különb, hiszen a Chrome Hearts-nak sikerült a streetwear kultúra, valamint a divat világának fanatikusait lázba hozni, a neogótikus stílusú irányzatával. Vajon mitől tett szert ekkora népszerűségre, hogy rapperek, divatikonok vagy sportolók pénzt adjanak egy bőr kereszt logóért? Részletekért kattints a tovább gombra!
Ezt a cikket Dorián blogger padawanunk írta. Ezzel a cikkel is gyűjti a kilométereket, hogy sneakerbox.hu blogger legyen belőle.
Történelem
Az 1988-ban alapított los angeles-i high-end márka pályafutása egy garázsban kezdődött, ahol eleinte prémium minőségű motoros dzsekik készítésével foglalkoztak az alapítók: Richard Stark és John Bowman. Az egész márka egy “nem tetszett amit mások csinálnak, ezért megcsinálom magamnak” alapon kezdődött, de az évek során egyre nagyobb reflektorfényre tett szert (főként Japánban és az USA-ban), így sikerült az eredeti alapítás után 8 évvel, 1996-ban megnyitni az első Chrome Hearts butikot New York-ban.
Szimbólumok
A Chrome Hearts alapvető ismertetőjegyei a motoros kultúrával egybefűződő koponyák, keresztek, bőr és az ezüst kombinációja, valamint a gótikus stílusú betűtípus. (Egyébként a gótikus vagy másnéven Old English betűtípus már 2016-ban nagy “hullámokat” (Waves) csapott, amikor Kanye West a The Life of Pablo turné merch-ét ugyanezzel a betűtípussal tervezte meg.)
Exkluzivitás
A márka egyik érdekessége, ami talán a titok nyitja a temérdek hype-nak, az, hogy nem lehet online megvenni az extravagáns darabokat, hanem a világ különböző részén található boltokban lehet csak megvásárolni a termékeket, és ott is csak limitált darabszámban (részben hasonlít a Goyard struktúrájához). Főként ruházattal, ezüst ékszerekkel foglalkozik a brand, amiket mind kézzel “építenek” ugyanis Stark szerint, “Itt semmi sincs készítve, minden építve van”.
Kiegészítők
Ez valamennyire igazolja a borsos árakat, de volt már példa arra, hogy más irányzatokat is kipróbáltak, és így született meg a $6000-os WC pumpa, amit tavaly 20 perc alatt elvittek vagy akár az $1000-os pizza vágó. Személyesen azt gondoltam, hogy a Supreme téglát nehéz lesz űberelni, de úgy látszik, nagyot tévedtem. 😀 Ezenkívül adtak már ki bútorokat és több random lakberendezési tárgyat is.
Együttműködések
A titokzatos márka több mint 30 év kemény munkája, meg is hozta a gyümölcsét, ugyanis sikerült kollaborálniuk nem kevés híres és sikeres márkával. Köztük Rick Owens-szel, Yves Saint Laurent-tel, valamint az Off-White-tal kétszer is, egyszer 2012-ben majd később, 2018-ban is.
A Chrome Hearts-ot a rap- és a populáris kultúrában mozgó személyiségek mára az egyik leghypeoltabb márkává tették, előszeretettel említik meg a számaikban (lásd The Weeknd – Escape From LA, Lil Uzi Vert – Chrome Hearts Tags, csak hogy párat említsek) és viselik a flancosabbnál flancosabb darabokat magukon az utcán.
Nagyon jo kis cikk!Gratulalok Dorian!