Georgiy Aleksandrovich Rubchinskiy vagy ahogyan befutott: Gosha Rubchinskiy. Az orosz fotós, aki szerintem az egyik legérdekesebb és legizgalmasabb designerek közé tartozik. De hogy miért mondom ezt? És miért is ennyire népszerű Gosha? A tovább után kiderül!
Ezt a cikket Bence még akkor írta, amikor padawanként „gyűjtötte a kilométereket”, hogy sneakerbox.hu bloggerré váljon.
Poszt-szovjet reality
Bárki, aki járt már valamelyik ex-szovjet országban és kicsit messzebb is jutott a fényűzéstől és a nagyvárosoktól az észrevehette, hogy bizony azok az usankás-susogós melegítős mémek nem a vicc tárgyát képezik, hanem ott sokszor tényleg így öltözködnek! Bizony a 90-es évek rave partijai mintha mai napig ott lennének és meghatároznák a stílust.
Trashből trend
A trash mint divat ott sokszor hétköznapi viseletté vált, és ez az ami Rubchinskiynek megadta az ihletet és löktetet ahhoz, hogy ebből bizony fel lehet építeni egy brandet. Sőt még tovább is lehetne vinni ezeket keverve a mai nyugati kultúrával, és ezt örömmel viselnék az emberek egy-egy outfithez. Dávid és Gergő 2017 őszén már látták hogy ez a trend milyen elterjedt volt a kölni Sneakernessen, ha érdekel nézd meg a tavalyi Sneakerness beszámoló videójukat!
Gosha az orosz streetwear élén
De Gosha nem a volt tagállamok stílusából merít ihletet, hanem „igazi orosz férfiaktól”. Ilyennek titulálja Lenint is, akinek örömmel használja fel a mottóit a saját nevével fémjelzett termékeken. Ezeken minden esetben a cirill betűket használják, és nagyon jól működik nekik. Sokan nem tudják az orosz szó jelentését, de néha a kiolvasással is gondjuk akadhat – lehet, hogy ez vonza be az embereket. De például nekem a személyes kedvencem, amikor a volt szovjet jelképet használják fel, úgy mintha egy cég logója lenne. Ez a sokak által ismert sarló és kalapács, ami hazánkban és Litvániában is – ismert történelmi okokból – be van tiltva, mint önkényuralmi jelkép, de egy külföldi utazáson nagyszerűen lehet benne villogni.
Azok a furcsa bemutatók
Modelljei sosem híres emberek vagy profik, hanem egyszerű orosz srácok. Számukra Rubchinskiy az Instagramjáról ajánlja fel a lehetőséget. Ezek a „Csernobil-szökevény” fiúk csontos arccal és tarkopasz fejjel lépnek kifutóra, ámbár előfordult már az is a cég történelmében, hogy egy Adidassal való kollaborálásnál a modell a híres 3 csíkkal lépett ki a színpadra. A meghökkentő dolog az volt az egészben, hogy az a logó a srác hajából lett megformázva- és az embereknek tetszett! Mai napig előkerül a kép a cirill betűs polóval és az Adidas logós „gopnik” sráccal. Ezért tartom Goshát az egyik legérdekesebb designernek.
Sok kicsi sokra megy
Ebben az érdekességben nem csak az Adidas látta meg a lehetőséget, hanem a Kappa és a Fila is észrevette, hogy az orosz sráccal kooperálni nem lenne rossz ötlet. És be is jött nekik, ugyanis szerintem ez is segített abban ezeknek a márkáknak, hogy újra bekerüljenek a köztudatba. Mellesleg a nagy márkafeltüntetések ezeken a termékeken bárhol megállja a helyét, mert sokan szeretik a nagy és feltűnő ruhákat. Én csak ajánlani tudom mindenkinek, hogy kövesse nyomon Gosha márkájának a jövőjét, mert szerintem még sokszor fogunk hallani felőle.