A 2018-as Air Max Day tiszteletére rendezte meg a Nike az On Air tervezői versenyt, melynek keretein belül kreatív sneaker rajongók álmodhatták meg saját cipőjüket. A versenyre több ezer fiatal tervező jelentkezett, ami nem is meglepő, hiszen a tét nagy: a győztes tervek jövőre a nagyérdemű számára is elérhetővé válnak! A győztesekről, a modellekről és ezek sztorijáról mindent megtudhatsz a tovább után!
A versenyről
Lássuk mi is pontosan az On Air: nem más, mint a Nike által megálmodott tervezői verseny, melyet az idei Air Max Day-t ünnepelve rendeztek meg hat nagyváros részvételével. Idén Párizs, London, New York, Sanghaj, Szöul és Tokió szolgáltak házigazdaként a sneaker tervező versenyek számára.
A verseny valójában nem is csak egymás közti versengést jelentett. A Nike komplett workshop-ot tartott a résztvevőknek, melyen bemutatták nekik a sneaker tervezés, és készítés fortélyait: inspirációgyűjtéstől, anyag- és színhasználaton keresztül, a megvalósítás kulisszatitkaiig. Mindez természetesen azért, hogy végül a lehető legjobb pályamunkák szülessenek.
A versenyen több ezer kreatív fiatal indult, akik közül végül a Nike csapata választotta ki országonként a három legkiemelkedőbb alkotást. A megmaradt 18 versenyző terveire szavazhatottunk később “mi halandók”. Végül aztán a közönségszavazatok alapján került ki a versenyből a hat győztes: minden város egy-egy szerencsés és elég ügyes tervezője, akik most már saját nevük által fémjelzett modellekkel büszkélkedhetnek.
Mit is nyernek a győztesek?
Nos, a tét nem kicsi: a nyertes tervek gyártásba kerülnek, és a jövő évi Air Max napon jelennek majd meg. Addig is, a győzteseket a Nike behívta a “főhadiszállásukra”, hogy elkezdhessenek dolgozni az áltuk készített tervek finomításán, csiszolgatásán, és valódi betekintést nyerjenek a a sneaker készítés világába.
Na és kik ők?
Mivel idén nem egy személy került ki győztesként, ezért vegyük is sorra, hogy kik is a „megmérettetés” nyertesei:
London: Jasmine Lasode
Jasmine nem törzsgyökeres londoni, a tervei azonban mégis tökéletesen idéznek fel egy kertvárosi, nyári napot a brit fővárosban. Az inspirációt nem más jelentette mint egy nyári delután a londoni Primrose Hill-en: az első randevúja, melynek hangulatát a vibráló színek kölcsönzik a cipőnek, amely a „Summer of Love” nevet kapta. Az élénk színekkel egy olyan könnyed hangulatot kívánt teremteni, ami mindenkit jobb kedvre derít.
New York: Gabrielle Serrano
„Az egész világot bejárhatod úgy, hogy el sem hagyod New York-ot” – mondja Gabrielle. Saját terveihez egy 98-as Air Max-et vett alapul, melyen megjelenik a város lakosságának sokszínűsége és változatossága, pont az, ami New York-ot New York-á teszi. A tervező fotózással is foglalkozik városában, így nem is kérdés, hogy honnan ismeri ilyen jól A Nagy Alma különleges kultúráját.
Párizs: Lou Matheron
A francia győztes ihletét a főváros építészeti munkái jelentették. A fotósként dolgozó Lou Matheron ebben találta meg Párizs lényegét: a folyamatos újulásban, bővülésben. Éppen ezért a cipőn az építkezés klasszikus színei jelennek meg, kiegészülve egy cserélhető pipával, ami tovább erősíti a „konstrukció” feelinget. Nem is csoda hogy a modell a „Works In Progress” nevet kapta.
Szöul: Gwang Shin
A tervező „Neon Seoul”-ra keresztelte megálmodott Air Max modelljét, amely nem is csoda, hiszen Szöul kiemelkedő éjszakai életéből merített öteltet: az energia, a lüktetés, és persze a neon fények. A grafikusként dolgozó Gwang-ot a fények, a színek ragadták el. Így született meg saját 97-ese.
Sanghaj: Cash Ru
Ru ötlete a folyamatos körforgáson, változáson alapul. A jelenlegi ékszervterező a vízből és a felhőkből merített ihletet: olyan elemek, amelyek folyamatosan változnak. Ebből inspirációt nyerve tervezte meg modelljét, mellyel a célja, hogy mindenki a „saját felhőjén járhasson”. A cipő kék, hálós felsőrészt kapott, mely a hordás során formálódik, hajlik, gyűrődik, így téve igazán egyedivé minden egyes pár cipőt.
Tokió: Yuta Takuman
„Tokyo Maze”, azaz a nagy útvesztő. A város hatalmassága, átláthatatlansága és nyüzsgése adta az inspirációt, mindezt a Tokió alatti metróvonalakra vetítve. A metróvonalakat hivatottak tükrözni a színátmenetes fűzők is, a piros Air buborék pedig a híres Tokyo tower-t jeleníti meg.
On Air: mi lesz a tervekkel?
Amint azt már említettem, a nyertes tervek csak 2019-ben kerülnek majd a polcokra, egészen pontosan március 26.-án jelennek majd meg, az Air Max Day keretein belül. Addig is a tervezők gőzerővel dolgoznak azon, hogy az elképzeléseiket a lehető legjobb módon öltsék végleges formájukba. Mi sajnos addig csak várakozunk, azonban ha ezek után bárkinek megjött a kedve egy saját Air Max készítéséhez, mindenképpen olvassa el Aladeen bloggerünk tapasztalatait a NIKEid-ről.
Hírek és képek: nike.com