Az Off-White napjainkra a divatipar egyik leggyorsabban növekvő és legelismertebb streetwear márkája lett, amely már számos kollaborációt készített. Manapság a Supreme mellett az egyik leghypeoltabb, de sokan nem is tudják, honnan ered a pólók/pulcsik hátulján lévő minta, vagy ki is áll a sikeresség mögött. A kattintás után lehet te is találsz újdonságot a hypebeast szettek stabil márkájáról, az Off-White -ról!

Ezt a cikket Nagy Laci padawanunk írta, aki ezzel a cikkel is gyűjti a kilométereket, hogy sneakerbox.hu bloggerré váljon.

A siker kovácsa: Virgil Abloh

Virgil Abloh áll az egész mögött, egy rendkívül sokoldalú és izgalmas személy, aki egyszerre DJ (1998-ban kezdett el zenélni ‘Flat White művésznéven’, designer és építész is. Nem szabad elfelejteni, hogy jó kapcsolatot ápol Kanye Westtel, akinek 22 éves korában lett segítője. Karrierje fontos mérföldköve volt, amikor Chicagoban megnyílt az RSVP Gallery nevű üzlete, de Jay Z albumának is volt a művészeti vezetője, jelenleg pedig a Louis Vuittonnak dolgozik.

Az Off-White sikerének a kovácsa: Virgil Abloh
Az Off-White sikerének a kovácsa: Virgil Abloh

Létrejön az Off-White

2012-ben robbant be a divatvilágba a már a designer/luxus árkategóriába pozicionált Pyrex Vision, amely először a Championnal közösen hozott ki egy kollabot, majd még ugyanebben az évben a New Guards Grouppal közösen létrejött az Off-White. Az indulást követően elképesztő sebességgel lettek népszerűek a brand cuccai, ez egészen biztosan a közösségi médiának is köszönhető – csakúgy, mint az ASSC vagy a Bape esetében.

Off-White - el sem lehet téveszteni
Off-White – el sem lehet téveszteni

Az ikonikus logo

A sikeresség az egyszerűségben és a nagyszerűségben kereshető, hiszen nincsenek túlbonyolítva a Virgil fejéből kipattant cuccok, ellenkezőleg: annyira letisztultak és egyediek, hogy azonnal megfogják az embert. Ráadásul a hatalmas motívumokat és logót nagyon messziről észre lehet venni, ami azért fontos 2018-ban, amikor ismét minden csak a márkákról szól. Pedig a logóban semmi különös nincs, csupán fehér csíkok, kicsit graffitis beütéssel.

Off-White logo
Off-White logo

A nagy hypehoz kellettek a jó kollabok is

Az Off-White is a kollaboknak köszönheti az elképesztő sikerét, erre hamar rájött Virgil is. Számos világmárkával dolgoztak már együtt, de mind közül a legismertebb talán a Nike x Off-White ’THE TEN’. A 2017-es kollekcióba első megjelenéskor olyan ikonikus cipők kerültek be, mint a Nike Air Jordan 1, Air Force 1, Air Max 90, Air Presto, Air VaporMax, Blazer Mid, Air Max 97, React Hyperdunk és a Zoom Vaporfly SP. Mindegyik lépő hasonló ‘dekonstruált’ stílusjegyekkel lett felruházva,és egytől-egyig különleges az összes, meg is őrültek értük a sneakerheadek és a hypebeasetek. A legtöbb sneakernél a fehér vagy a fekete szín dominált, a talpon idézőjelbe tett feliratokkal, mindezt pedig a mára szintén ikonikussá lett “zip-tag” koronázza.

Nike x Off-White: Virgil Abloh: a teljes THE TEN kollekció
Nike x Off-White: Virgil Abloh: a teljes THE TEN kollekció

Világsztárokkal a sikerért

Csakúgy, mint az Anti Social Social Clubnál, itt is elengedhetetlen volt a népszerű rapperek, énekesek, celebek közreműködése, akik elkezdték hordani az Off-White cuccokat. Segített az is, hogy magának Virgilnek is hatalmas rajongótábora van, de azért jól jött, hogy Jay-Z, ASAP Rocky, Justin Bieber vagy Drake, akik rendre pózoltak Off-White-ban.

Drake
Drake

“Összegzés”

Annak ellenére, hogy Virgil Abloh nem is olyan rég átigazolt a Louis Vuittonhoz, a brand biztos, hogy nőni fog, sőt, talán ez a váltás még nagyobb hypeot adott nekik, de a népszerűség már így is az egekben van. A rengeteg kollab, az alapító, a remek design, ezek kellettek ahhoz, hogy napjainkra az Off-White a divatvilág meghatározó szereplője legyen.