Az utóbbi pár évben az adidas óriási fejlődésének lehettünk szemtanúi, mind sneakerek mind a kifejezetten sportolási célra készített cipők terén. Napról napra dobják ki a jobbnál-jobb modelleket, és collabokat, amiket rendszerint hatalmas hype övez. Egy ilyen modell a Speedfactory AM4LND (Made For London) is, ami 2017. október 26-án került a polcokra. Az új technológiák és a gyártás menete miatt egy úttörő modellről beszélhetünk. Részletek a tovább után!
Padawan cikk
Ezt a cikket Gergő, egyik padawan bloggerünk írta, aki éppen „gyűjti a kilométereket”, hogy sneakerbox.hu bloggerré váljon.
Mi is az adidas Speedfactory?
A Speedfactory az adidas friss projektje aminek lényege, hogy kis üzemben megy a sorozatgyártás elképesztően korszerű technológiával. Egyelőre csak egy ilyen gyár található a németországi Ansbachban (korábban ebben a cikkünkben mutattuk be), a második Atlantában fog megnyílni a tervek szerint.
„A SPEEDFACTORY nem csupán egyetlen termékről szól. Gyorsaság, pontosság és rugalmasság jellemzi. Lehetővé teszi számunkra, hogy olyan termékmegoldásokat vezessünk be, amelyeket a sportolók egyéni igényei szerint alakítunk ki. ” – nyilatkozta az új termék bevezetése kapcsán Paul Gaudio, az adidas kreatív igazgatója.
AM4LND
A lépő különlegessége, hogy az előállítás során emberi kézzel alig érintkezik, illetve a különböző szkennerek és a 3D nyomtatás segítségével gyakorlatilag személyre szabott terméket tudnak előállítani. Az AM4LDN fejlesztési folyamatában az Adidas együttműködött a város futóival és az igényeiknek megfelelően tervezték meg a cipőt. Praktikus, hogy a megvétel után is folyamatos visszajelzéseket tudnak küldeni a felhasználók a tapasztalataikról, szóval úgynevezett béta-tesztelés alatt áll a modell.
Ezekből a gyárakból évente csak 500.000 párt fognak piacra dobni, ami csekélynek számít az eddig gyártott hasonló modellekhez képest. Az első londoni release után megkezdődik a különböző metropoliszokról elnevezett cipők gyártása is, ezek is a különböző városok (Párizs, Los Angeles, Sanghaj, Tokió és New York) adottságaira lesznek tervezve.
Mivel nem csak a kényelem és a funkció fontos, a dizájnnál is figyelembe vették a hozzáértők véleményét, így jöhetett létre ez a hypebeast külső. A cipő egy pehelykönnyű boost talpat kapott, és szintetikus selyemmel szőtt felső részt. Mindennek sajnos az ára is megvan, Londonban a retail ár átszámítva körülbelül 70 000 forintnak felel meg. A resell jelen állás szerint 100 000 forint körül mozog.
Egy biztos, nem csak a futóknak hanem a sneakerheadeknek is felkeltette az érdeklődését ez a lépő – nem is véletlenül.
Hírforrásink: news.adidas.com; www.kicksonfire.com; fotoshoemagazine.com
Képforrásaink: hypebeast.com; sneakernews.com
Nézd meg a videót is!
https://www.youtube.com/watch?v=kyum6GZp3r4
Jo☝️