A designer cipők világában sűrűn találkozhatunk érdekes ötletekkel és nem mindennapi sziluettekkel, amikről az emberek általában igencsak megosztó véleménnyel rendelkeznek. Ebből a sorból a Balenciaga Speed Trainerje sem lóg ki, ami az utóbbi időkben a hypebeastek (egyik) titkos kedvence lett. Infók a tovább után!
Padawan cikk
Ezt a cikket Győző még blogger padawanként írta, amikor még „gyűjtötte a kilométereket”, hogy sneakerbox.hu bloggerré váljon.
Egy új irány
A 2017-es évet teljes mértékben meghódította a „sock shoes” irányvonal, ahol minden a kényelemről és a könnyedségről szól. A fűzők (ha van) csak designelemként funkcionálnak, és a vastag felsőrészt elfeledve egy zokniszerű cipőt kapunk végeredményül. A fent említett trend a Balenciaga tervezőit is utolérte, amikor megalkották a Speed Trainert. Aki nem ismerné a márkát, egy közel százéves múlttal rendelkező spanyol eredetű luxusvállalatról van szó, ami nem éppen egy átlagember pénztárcájához igazított áron kínálja a különböző ruha- és lábbeliket.
A Balenciaga Speed Trainer
A cipő gyakorlatilag egy talppal megáldott zokni, sehol egy minta vagy egy apróbb varrás, esetleg egy színes csík. A cég nevét leszámítva semmi sincs rajta, viszont ez az apró névtábla okolható a cipő húzós áráért. A gyártó a saját weboldalán 595 $-ért árulja az alacsonyabb szárú „remekművet”. Legyünk őszinték és valljuk be, hogy ennyit csak nagyon kevés sneaker ér (ha ér), és ez nem az.
A cipő talpa helyenként hajaz a Nike Huarache modelleknél látott robosztus, széles formára, a fűző nélküli, puha, szövet felsőrészt pedig egy City Sock NMD-hez tudnám hasonlítani. Egyébként a modell három típusban (low, mid, high), és a fekete mellett további „vidámabb” színállásokban (fehér, sárga, kék, bordó) is megjelent.
Extrém design + magas ár = hype
Nem szeretném a cipőt semmiféle másik gyártó modelljeihez viszonyítani, vagy valamiféle koppintásnak nevezni – ha lenne felesleges 160 ezer forintom, én is hozzácsapnám a gyűjteményemhez. Ezek csak az én észrevételeim, amik első látásra szembetűnőek voltak. Valószínűleg a cipő borsos ára és az extrém megjelenése miatt sok embernek nem nyerte el a tetszését, sokak pedig pont emiatt szeretnék beszerezni, ahogy az egy ilyen hype lépőnél lenni szokott.
Egy biztos, a hypebeasteknek és a pénzüket elkölteni nem tudóknak az egyik legtökéletesebb választás, a hozzám hasonló, kevésbé tehetősebb embereknek pedig marad a fent említett NMD.
Képforrásaink a Hypebeast, a Highsnobiety, a Hypebae és a Kicksonfire voltak.
Nagyon tetszik a cikke, alapos munka van mögötte,
még akkor is ha azt mondjuk ezek a fiatalok minden
tudnak és követnek.
Gratulálok a jövőre nézve is.