Nem új keletű történet, hogy a menő streetwear vagy éppen sportmárkák a legfelkapottabb hírességekkel vagy éppen tervezőkkel kollaborálva alkossanak valami nem éppen hétköznapit. Láttunk már Oliver Rousteing nevével fémjelzett Nike edzőruhákat vagy éppen az olasz bázisú Marni divatház által újraálmodott cipőket. Sőt Raf Simons is adott már luxusköntöst egy-egy klasszikus adidas modellnek. Az azonban ritkán esik meg, hogy napjaink egyik legikonikusabb tervezője, a saját maga reklámarcaként is funkcionáló zseni, Karl Lagerfeld adja nevét és arcát egy a tömeggyártásban is megjelenő kollekcióhoz. Most azonban megtört a jég és a kaliforniai bázisú Vans termékeiről köszönnek vissza a mester kézjegyei. A tovább után mutatjuk a 12 darabból álló teljes kollekcióit!
Haut couture tervező x deszkások?
Karl Lagerfeld olvasatában elég éles váltásnak vehetjük, hogy a szebbnél-szebb, elkápráztató és minden egyszerűséget nélkülöző haute couture kreációk után a praktikusságáról és minimalizmusáról elhíresült dél-kaliforniai márkával karöltve alkosson egy kapszulakollekciót. A 83 éves tervező azonban úgy néz ki még mindig keresi a kihívásokat és ezt most a Vans-szel közös kollaborációban látta meg. A 12 darabból álló kapszulakollekcióban 6 sneaker kapott Lagerfeld designt illetve néhány póló, pulóver és kiegészítő került még a tervezőasztalra.
Lássuk a cipőket!
A kollekció gerincét mindenképp a cipők adják, a közös munka során olyan klasszikus sziluettek születtek újjá, mint a Sk8, az Old Skool és a Classic Slip On. A sneakerek nagy része az idén nagyon trendinek számító magasított középtalpat kapott és természetesen a színek teljes hiányát demonstrálják, hiszen Lagerfeld maga is a monokróm, fekete-fehér szettek elhivatott nagykövete. A steppelt felsőrész mellett a Chanel egyik védjegyének számító tweed minta is megjelenik. Sőt a kollekcióban megtalálható Slip On a klasszikus kockamintáját helyett ezúttal a designer ikonikus, copfos profiljának fekete-fehérben váltakozó rendszerére cserélték.
Monokróm és minimalista textilek
Lagerfeld a textil vonalon is hű maradt a monokróm és minimalista desinghoz. A fekete vagy éppen fehér pólókat önmagát ábrázoló grafikák díszítik, melyek hol egy kissé pixeles hatású képen, hol erős kontrasztú feliratban profiljának sziluettjével kiegészítve jelennek meg. A kollekcióban található két kiegészítő közül a ’90-es éveket idéző és 2017-ben újra első számú trendek között emlegetett hátizsákon kissé tükröződik a prémiuméletérzés. Eközben a baseball sapkáról a Slip On-on is megjelenő Karl Lagerfeld arcképének mintája köszön vissza.
Release date: szeptember 7.
A cipők, ruhák és kiegészítők szeptember 7-én debütálnak a nagy közönség előtt a Vans illetve Karl Lagerfeld webáruházakban, amiket 40 és 300 dollár közötti összegért szerezhet be mindenki, aki szükségét érzi annak, hogy tulajdonosa legyen egy ilyen divattörténeti mérföldkőnek számító darabnak.