Hogyan lett a Stance az első számú sneakerhead zokni brand

Minden kultúrának szüksége van reformokra, hogy folyamatosan meg tudjon újulni! Ez hatványozottan igaz az extrémsportok és a streetwear világára, mégis vannak olyan kiegészítők, ruhadarabok, amelyekről megfeledkeznek, mind a gyártók, mind pedig mi, akik viseljük őket. Ha a kínálat sovány, akkor mi is kevésbé pörgünk rájuk és nem variálunk, színesítünk velük a szettjeinken. A zokni, mint viselet sokak számára egy fix dolog, attól függetlenül, hogy mondjuk sneaker, vagy nadrág fronton keresik az újdonságot, az átlag fekete-fehér-szürke vonalon mozognak heti zokni rotációjukban. A Stance alapítói ezt az egyhangúságot akarták megreformálni anno, amikor már a manhatteni öltönyös formák szivárvány színű zoknijaikkal dobták fel egyszínű szettjeiket, a deszkás, utcai vonalon viszont csak néha tűntek fel bevállalósabb grafikájú zoknik. A folytatásban megismerhetitek a brand sztoriját a kezdetektől, egészen az NBA együttműködésig!

Ha zokni, akkor Stance

Ha sneaker zokni, akkor Stance

2009-ben még közel sem volt ekkora választék Kaliforniában sem egyedi zoknikból, pláne ha a hazai viszonyokat nézzük. Itthon most kezd csak igazán felpörögni a sock game! Na de folytassuk időutazásunkat Orange Countryba, ahol az alapítók olyan cégeknél szerezték meg rutinjukat, mint a Skullcandy, az Element vagy az Oakley.

a legkomolyabb formák jöttek össze a Stance születésekor: Ryan Kingman, left, Jeff Kearl, Aaron Hennings és John Wilson alapítók

a legkomolyabb formák jöttek össze a Stance születésekor: Ryan Kingman, left, Jeff Kearl, Aaron Hennings és John Wilson alapítók

Miután látták, hogy a zokni frontra egyik márka sem fókuszál és mindenki külsős cégekkel gyártatja ezt a kiegészítőt, újragondolták az egész kategóriát. Hogy mi lett az újragondolás eredménye, azt a következő kifejezetten hatásosan videó adja vissza legjobban, 1 percben:

Végtelen variációk, stílus és minőség. Vagyis minden amire egy sneakerheadnek és mindenkinek, aki igényesen akar öltözködni szüksége van. Az alapítók az első hónapokban több száz párat elemeztek az elérhető modellekből laboratóriumi körülmények között és persze mozgás és sport közben. Apropó a Stance belsős innovációs központját stílusosan SHRED Labnek nevezték el, utalva az extrém sport gyökerekre 😀

stance logó

A Stance logó első sorban jól mutat a zoknik belső oldalán, de összetett jelentéssel is bír! Egyszerre lifestyle és sport termék, melyet az X motívum jelképez, sportolók és művészek által születnek meg a grafikák, mégis egységes a márka üzenete és sokoldalú, mint a logóban szereplő négyzet. Mindezt pedig a kreativitás hívja életre, ami a fejlesztésektől egészen a végső felhasználókig végigkísérik a Stance zoknik életútját..

Mondhatjuk ez az első alap pillére a márkának, vagyis a technológia adta minőség, amit a hosszas és alapos elemző munka és fejlesztések hoztak a zoknik világába. A legszebb, hogy már kézbe véve is érezhető, hogy a pénzünkért valóban olyan terméket kapunk, ami prémium szinten kidolgozott. A Stance zoknik gyakorlatilag nem tartalmaznak varrást, ami főleg az orr részen biztosít extra kényelmet, tökéletesen körülölelve a lábunkat. Emellet a orr rész, a sarok mellett minden esetben megerősített konstrukcióval készül, mivel itt extra igénybevétel várhat majd rá nem csak sportolás közben, hanem egy komolyabb hétvégi menet alatt is;)

A friss Jordan 4 cement megjelenéshez is készült collab Stance model

A friss Jordan 4 cement megjelenéshez is készült collab Stance model

És akkor következzen a második és egyben látványosabb pillér, ami a kreatív design a Stance palettáján! Mintákból természetesen nincsen hiány, de az egyszínű modellek is jól eltalált tagolással tűnnek ki. Olyan különleges darabokat is találunk, mint a Star Wars kollekció, a Dwyane Wade signature modellek, vagy a Rihannával közös darabok. Emellett a tavalyi évtől a Stance az NBA hivatalos zokni beszállítója is, így a csapat logós modellek mellett gyártanak fotómintás darabokat is kedvenceinkkel. Apropó ezzel az üzlettel a Stance lett az első olyan márka, ami logóval megjelenik minden NBA játékoson a meccsek alatt! Az adidas például korábban bár árulta a logózott csapatmezeket, de a meccseken nem szerepelt a három csíkos felségjelzés rajtuk. A német gyártó mellett ők is behúzták Hardent, így az ő nevével fémjelzett zoknik is elérhetőek már.

Hatalmas lépés volt az NBA deal

Hatalmas lépés volt az NBA deal

A Stance kategóriái között könnyű tájékozódni: featured, casual, performance és premium kollekciók különülnek el. A premium zoknik elegánsabbak megjelenésükben és gyapjúból készülnek. A casual vonalat a gyártó szerint Mercedes minőség jellemzi Cadillac kényelemmel. A performance series kifejezetten sportokhoz fejlesztett darabokat tartalmaz a kosárpályára, vagy akár a skateparkba. Ezek a modellek extra szellőzést biztosító technológiát tartalmaznak, a talpon elhelyezett kíváló tapadással rendelkező szilikon betétekkel, melyek fixen tartják a lábunkat a cipőben, még egy-egy kicsúszásnál is. A Stance epic gördeszkás csapata teszteli be először ezeket a cuccokat. Olyan nevekről beszélünk, mint Chris Cole, vagy Nyjah…:P A teljes szpnzorált csapat, mely a deszkásokhoz hasonlóan az extrémsportolók krémjét vonultatja fel Punks & Poets néven fut, az elnevezés ismét lazán betalál. Emellett olyan alkotókat is megtalálunk a csapatban, mint a sneaker kollab király Ronnie Fieg! Bezony ám. Mindezek erősítik, hogy milyen mélyen autentikus márkáról beszélünk, mely kulturális és sport vonalon is mély gyökerekkel rendelkezik, annak ellenére, hogy tényleg csak pár éve van a piacon.

Itthon is kapható Stance modellek

Itthon is kapható Stance modellek

A legkomolyabb zokni márka azt hiszem ezek után nem kétséges, hogy a Stance! Emellett az a profi minőséget és látványos megjelenést már boxer fronton is megvillantotta a brand, így ezek a termékeik is hamarosan felpörögnek majd! Ami jó hír, hogy itthon is egyre több helyen megtalálhatóak a cuccaik. Keressétek őket a Király utcai The Lab shopban és a BP Shop üzleteiben és a Rapcityben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

×