A sanghaj-i székhelyű DOE és az adidas Consortium közös munkájának eredménye, a népszerű UltraBOOST 19 és a Micropacer keresztezéséből született. A különleges modellel a kínai cég ötödik születésnapját ünnepli. A kollabbal a sneakerkultúrában eddig kevésbé népszerű design-t, a „hybrid” tervezési irányzatot kívánja terjeszteni. További érdekességek és megjelenési infók a tovább után olvashatók!
Manapság a cipők nagy része egy kiforrott séma alapján készül, és ritka az olyan merész ötlet mint ami pár éve az Adidas tervezőinek agyából pattant ki: a cél az, hogy két sikeres sziluett elemeit (vagy akár egy alsó- és egy felsőrészt) ötvözve valami teljesen új, forradalmi lépő szülessen meg. Ennek a próbálkozásnak az egyik ismertebb eredménye, például a Superstar Boost vagy a Stan Smith Boost modellek. Ezt a vonalat követve állt össze egy a sneaker-világban újoncnak számító DOE céggel. De először egy kis háttérsztori:
DOE Shanghai – „a kínai END.”
Miközben a távol-keleten egyre inkább kezd elterjedni az európai sneakerkultúra, egyre több cipő és streetwear termék lát napvilágot, amely valamilyen szinten kötődik ázsiai országokhoz, legfőképp Kínához. Persze sokaknak nem feltétlenül a keleti kultúra motívumai és hagyományai ugranak be az ország nevét hallva, sokkal inkább az ilyen, és hasonló remekművek. A sztereotípiák ellen sok kezdeményezés indult az ottani hypebeast közösség megteremtéséért (ma már az ˝Asian Hypebeast˝ egy külön stílusirányzat gyűjtőneve). Ezeknek a mozgalmaknak egyike a DOE, ami Kína egyik legismertebb high-end ruházati boltjává nőtte ki magát.
Minden a megszokott, csak kicsit másképp
Ez akár egy fekete hátteres, végtelen bölcsességet sugárzó Insta-idézet is lehetne, de erre a sneakerre mégis ez a jellemzés illik leginkább. Ismerős lehet a rugalmas Primeknit felsőrész az UltraBOOST-ról, de lejjebb haladva rácsodálkozhatunk, hogy a talp is egy az egyben UB-származék.
A cipő legfeltűnőbb eleme a régi Micropacereket idéző tepsi méretű nyelvrész, aminek valódi funkciója nincs, viszont legalább jól néz ki. 😀 Fűzőt egyatalán nem is érdemes keresnünk (mert nincs), hiszen az adidas egyre nagyobb hangsúlyt fektet a laceless-megoldásokra, ami még inkább hozzáad a zoknis érzethez.
A release november 21-én volt, a cipő retail ára pedig 250-300 USD.
Forrásunk a hypebeast.com volt.