Az amerikai kosárikon, Michael Jordan 1985-ben látogatott először a francia fővárosba és ez megalapozta a jövőbeli kapcsolatát Párizzsal. Azóta elég nagy népszerűségre tett szert a saját brandje, és ezúttal egy merész kollaborációval próbálkozik. A kosár és a foci összevonása nagyjából olyan vakmerő kísérlet, -ha már Franciaországban vagyunk- mint az Eiffel-torony tetejére méregdrága étterem helyett egy McDonald’s-ot építeni. Utóbbira valószínűleg a közeljövőben nem kerül sor, viszont az előbbire csak 2018-ig kellett várnunk…

A kollekció darabjai

A Liverpool elleni meccsen láthatott fekete-fehér mezzel, egy szürke-fehér mezzel, egy tűzvörös melegítővel, egy focicsukával és egy klasszikus kosaras cipővel bővül a Jordan és a PSG közös munkáinak sora. Ugyanis egy korábbi cikkünkben olvashattatok már egy kollabról, amit közösen adtak ki. Idén sok termékkel rukkoltak elő a francia fővárosban, és egy hét múlva egy speciális kosaras PSG-mez is kiadásra kerül!

Fogadtatás

Szemtember 18-án játszotta a Paris Saint-Germain a Liverpool ellen első meccsét az új Jumpan-es mezében. A 3-2-es vereséget az új szerelés ellenére sem kerülhette el. Mindenesetre az új mez sokféle véleményt váltott ki a szurkolókból: vannak akiknek abszolút favorit a Jordan-mez, vannak akik inkább a régi mellett döntenek. Abból is akadnak, akik “a klub megszégyenítése”,vagy “a PSG egy kosárcsapat?” kommenteket írnak a párizsiak hivatalos Facebookjára.

Klasszikus Jordan, Paris felirattal
PhantomVSN, Jumpan logóval

Csak a BL-ben?

A klub marketingvezetőinek döntése alapján a csapat a 2018/19-es szezonban csak a Bajnokok Ligája kiírásában lépnek pályára Jumpman logós mezben. A régebben megkötött szerződés a Nike-val megmarad erre a szezonra, és a bajnokságban a megszokott Nike szerelésben látják a szurkolók Neymarékat. A Jordan 2016-ban “különvált” és azóta egy anyavállalat-leányvállalat kapcsolatban van a pipás céggel. Michael Jordan így beszélt az együttműködésről:

„A Jordan márkának és a Paris Saint-Germainnek is egyedi és kiemelt szerepe van a sport és stílus világában, egyszerűen passzolnak egymáshoz, természetes volt, hogy együttműködünk.” – mesélte a kollekció bemutatóján.

A  Paris Saint Germain katari tulajdonosát, Nasser Al-Khelaifi-t is megkérdezték a kollaborálásról:

A két márka közös ambíciója a stílus, teljesítmény és az innováció ötvözése – ezt tükrözi partnerségünk. Több elven is osztozunk a gazdag sportörökségéről és kortárs formatervezéséről világszerte ismert Jordannel, épp ezért gondoltuk úgy, hogy ez az együttműködés a szurkolóinknak is izgalmas lesz, miközben egy új közönség felé is nyithatunk”

Az biztos, hogy a francia sztárcsapatnak sikerült egy új közönséget megcélozniuk. Így talán sikerülhet, hogy a legelkötelezettebb “kosár-őrülteket” is a szurkolótáborukban tudják…

Forrásunk a nike.com volt.