Vannak, akik úgy gondolják a zokni nem fontos kiegészítője egy jó szettnek. Pedig sajnos nagyon gallyra tudja vágni egy rosszul összepárosított sneaker zokni kombó a megjelenésedet. Ebben a cikkben bemutatok pár olyan darabot, amellyel biztosan fel tudod dobni az outfited. A részletekért kattints a továbbra!
True hypebeast
Az Off-White alapítója Virgil Abloh mára már kikerülhetetlen alakja a divatnak. Az OW brand pedig az egyik legkedveltebb márka lett a hypebeastek körében. Viszont az átlagember nem igazán engedheti meg magának a márka árait, ezt el kell fogadni. Viszont van lehetőség arra, hogy szerezz egy kis szeletet az OW tortából. A zokni az a ruhanemű, amely minden high end márkánál megtalálható és egyszer bevállalható áron van.
A milánói márkának a legtöbb terméke, ha nem is sold out, de kevésszer látjuk a webshopok sale kategóriájában. A zokni az egyik kivétel. Egy jó deal megtalálása esetén már 40-50 euró között meg kaparinthatjuk hűn áhított darabunkat. Minősége a high-end márkákétól elvárható. Puha mégis elasztikus anyagot kapunk, precíz szép varrással. Ha nem is mindennapi használatra, de egyet érdemes beszerezni különleges eseményekre.
Budget
A streetwear leghypeoltabb márkája kérdés nélkül a Supreme. Ez a márka is elég exkluzív a maga nemében, viszont míg az Off-White az árával vívja ki azt, hogy kevés általuk gyártott ruhát látunk az utcán velünk szembe jönni, addig a Supreme ezt a hatást inkább a kevesebb legyártott mennyiséggel és az állandó időpontban érkező csütörtöki release-ekkel éri el. Viszont mindig vannak olyan kiegészítők, amelyek az összes héten megtalálhatók a drop listában ilyen például a témához erősen kapcsolódó két színben megvásárolható zokni. Az ár baráti a márkához képest, 20 euróért 4 pár fekete-fehér vagy fehér-piros zoknit kapsz. Magát a zoknit a Hanes amerikai ruházati márka gyártja. Az árból adódóan nem beszélhetünk high end minőségről, mert a zokni alsó puhább része könnyen bolyhosodik, viszont amíg használható, addig egy kényelmes és nagyon tűz kiegészítője tud lenni a szettednek.
Az emberszabású
Kettő high zokni után térjünk át egy ankle lábvázára. A bokazokni egy visszafogottabb és meleg időben is kellemes viselet lehet. Viszont ebből a típusból elég kevés van streetwear piacon. A Bathing Ape japán márka kínálatában viszont mindig található pár modell. Általában a bokazoknik mindig egyszerűbb designt kapnak.
A tervezők ritkán engedik szabadon a fantáziájukat, ezért ritkán lépik túl az egyszínű alap vagy az egyszerűbb minták adta lehetőségeket. Az ikonikussá váló logó pedig egy darabról sem maradhat le. Szerintem mégis az árazásuk a legérdekesebb. A belső japán piacra szánt modelleket átszámítva tizenpár euróért dobják utánad, addig a külföldre szánt honlapokon 30 eurót sem restek elkérni érte, persze ha még nem sold out.
Eastern Strike
A Gosha Rubchinskiy márkát senkinek sem kell bemutatni. Nyugati országokra teljesen újszerűen hatott a keleties már-már a kommunizmusra emlékeztető védjegyeket tartalmazó design. A márka pár év alatt siker sztorivá nőtte ki magát. Az adidas is felfigyelt az orosz márkára, akikkel most már évek óta szállítják a jobbnál-jobb kollabokat. A zoknik igazi jellegzetessége is a Gosha által a streetwear kultúrában meghonosított cirill ábécé. Az eredeti Gosha zoknik 30 euróba fájnak, viszont ha van egy tűz adidas lépőd, akkor bátran tudom ajánlani az adidas kollab zoknijait, amelyek harmadannyiért is meg tudsz szerezni. A minőségre nem lehet panasz és nagyon könnyű hozzá párosítani az öltözetet.
Verdikt
Összegezve, a zokni fontos. A cikkből kiderült, hogy nem kell a gatyádat is zoknira költeni, (akkor már inkább cipőre) de ha megteheted, újíts be egy-két darabot, amely tényleg eltudja egy pillanatra venni a figyelmet bármilyen lépőről. Végére pedig egy baráti tanács: Nike cipőhöz soha ne vegyél adidas zoknit és fordítva. Valami hasonlót Gergőtől is hallhattál a Balaton Soundos „össze nem illő sneaker és zokni” válogatásának az elején 🙂