A 90-es évek nagy márkái és azok klasszikus logói újból visszatértek a középpontba, és hatalmas erővel formálják a 2018-as trendeket. Retronak vélt, kidobásra szánt retro ruháinkat érdemes még egyszer, újra átnéznünk, hátha találunk valamit, ami megfelel korunk divatjának. Bővebb infók a tovább után!
Pár évvel ezelőtt gondolni se mertük volna, hogy a régen a szekrény mélyére eldugott, ütött-kopott Fila pólónk és a kifakult Champion melegítőnk 2018-ra a ruhatárunk egyik legmenőbb darabjait alkothatják. Szomorú vagy sem de ez is bekövetkezett, hiszen mostanra az internetet valósággal ellepte a vintage és retro stílusú outfitek sokasága, amikhez egyre több ember (újból) kedvet kap. Jelenlegi cikkünkben összeszedtünk néhány ilyen márkát, amikről már mindenki hallott, de sokan úgy vélték, hogy végleg kimentek a divatból.
Fila
Ki ne emlékezne a néhány évvel ezelőtti Fila táskás agyrémre, amikor egy pontgyűjtő akció keretein belül vágta a vásárlói után az egyik élelmiszer üzletlánc, aminek következtében mindenki ugyanazzal az akciós oldaltáskával járta be a világot. Itt most nem erről van szó, sokkal inkább az eredeti, óriás logós alapdarabokról, illetve a márka „Disruptor” névre hallgató apa cipőjéről, amelyeknek megfelelő párosítása (akár többi márkával együtt) tökéletes, már-már nosztalgikus megjelenést kölcsönöz.
Kappa
A jól ismert, egymás hátának dőlő férfi és nő szimbólum, ami egyből eszünkbe jut, amikor szóba kerül az olasz márka, ami jelenleg a reneszánszát éli. Legyen az melegítő, póló vagy pulcsi, akár a legextrémebb színekben, most szinte minden újra divatba jött, főként azok a darabok, amelyeknek oldalukban végig fut a márkajelzés.
Tommy Jeans 90’s
Mivel maga a Tommy Jeans a Tommy Hilfiger márkához tartozik így márkaként nem pontosan de márkán belüli kollekcióként abszolút megfelel cikkünk témájának, hiszen a TJ időszakonként megjelenő „vintage capsule” kollekciója a 90-es évek klasszikus alapdarabjaira fókuszál, amit nagy méretű retro stílusú logókkal és feliratokkal kombinál, ezzel kicsit visszahozva a régi idők Hilfiger ruháit a jelenbe.
Champion
A Champion régóta nagy névnek számít, de az utóbbi időben főként közösségi médiák divatdiktátorainak köszönhetően valósággal szárnyra kapott. Talán a felsorolt márkák közül jelenleg a Champion hódít a legjobban, olyannyira, hogy más népszerű márkák is közreműködtek az amerikai céggel, mint például a Supreme vagy a Stussy. A nemrég megjelent „Off-White x Champion” kollaboráció, hatalmasat dobott a márka népszerűségén a fiatalabb generációk körében. Annyira, hogy mostanra már rengeteg feltörekvő hypebeast szekrényében ott lapul, alapdarabként, legalább egy klasszikus kapucnis pulcsi, ha nem is a Virgil Abloh által tuningolt Off-White verzió.
Ti mit szóltok ehhez a trendhez, nosztalgiáztok kicsit vagy maradtok a jelenben?