Az utóbbi években, ha az ember valami igazán drága és menő dolgot keresett, nem is találhatott volna jobbat valamelyik Supreme terméknél. Szinte mindenki ismeri, vagy hallott a cégről, de kevesen tudják igazán, hogy honnan és milyen célból indult útjára a világ jelenleg egyik legnépszerűbb streetwear márkája. A teljes Supreme sztori a tovább után!
Egy korábbi cikkünkben már összeszedtük a legextrémebb termékeket, amiket a Supreme valaha is kiadott. Ebből kiindulva joggal merülhet fel a kérdés, hogy miket is gyárt pontosan ez a cég. Nos, tulajdonképpen mindent, hiszen az ásótól a téglán keresztül, egészen a kapucnis felsőkig bármit beszerezhetünk egy-egy megjelenés alkalmával. Ez a jelenség leginkább a márka jelenlegi népszerűségének és felkapottságának köszönhető. Eredetileg egy egyszerű gördeszkás boltként indult 1994-ben, ami az évek során világszintűre nőtte ki magát.
A kezdetek
A cég első boltja 24 évvel ezelőtt nyitotta meg a kapuit Manhattanben, a Lafayette Street-en, főként a helyi deszkásokat megcélozva a termékeivel. A bolt több dologban is különbözött akkori társaitól: a bejárata jóval szélesebb volt az átlagnál, a belső elrendezése is tágasabb volt, a termékek pedig csak a falak mentén voltak elhelyezve, ezzel akadálymentesítve a helyet, hogy deszkázás közben is könnyedén beugorhassanak a vásárlók.
Későbbi terjeszkedések
A nyitás után pár évvel a Supreme a keleti part mellett Kaliforniát igyekezett meghódítani. A 2004-ben nyílt Los-Angeles-i bolt nagyjából kétszer akkora, mint a New York-i párja, és egy gördeszkapályával is felszerelték, ami mai napig látogatható.
Amerika mellett a Supreme Európába és Ázsiába is betette a lábát. Először Japánba, ahol jelenleg 6 boltja is üzemel a cégnek, majd később Londonban és Párizsban is találtak maguknak megfelelő bolthelyiségeket. Így, ha a legfrissebb brooklyni székhelyüket is beleszámoljuk, jelenleg 11 boltot üzemeltet a márka.
Az a bizonyos „bogo” minta
A Supreme box logós termékei mondhatók a cég legfelkapottabb darabjainak, és szinte mindenki azonnal erre gondol, ha szóba a kerül a New York-i márka. Kevesen tudják viszont a bogo valódi történetét. A piros téglalapba írt vastag, fehér betűs design eredetileg Barbara Kruger művészeti plakátjain jelent meg először, ennek köszönhetően a márka alapítójának, James Jebbianak számos bírósági ügye volt a jogdíjakat követelő művésznővel. Kruger később egyfajta „bosszúként” megnyitotta saját gördeszkás boltját, az eredetileg elsőnek általa használt piros alapon fehér betűs designnal, aminek bevételét alapítványoknak adományozta.
Harc a névért
A Krugerrel való konfliktus mellett James Jebbianak volt egy nagyobb harca a márkájával kapcsolatban, amit nagy nehezen, de megnyert. A vita itt azon ment, hogy a cég egy valódi, regisztrált márkanévvé váljon. Ebben a dologban az amerikai védjegyi hivatal akadályozta meg, mivel egy szemüvegeket gyártó cég már használta a „Supremo” elnevezést, ami angol fordításban megegyezik a Supreme-mel. Később Jebbianak sikerült benyújtani egy kérvényt, amelyben a Supreme-t elfogadták gördeszkás felszerelést és ruházatot gyártó márkának.
A Supreme napjainkban
A Supreme mára már egy valóságos divatnagyhatalommá nőtte ki magát, és hasonló befolyással bír a divat világában, mint egyes designer márkák, ha éppen nem velük kollaborál. Számos hírességet lehet kiszúrni Supreme ruhákban és kiegészítőkben flangálni, aminek köszönhető a népszerűségének egy jó része.
Véleményem szerint a sikerének az igazi kulcsa abban rejlik, hogy hihetetlenül jól éreztetik az emberekkel, hogy többek lehetnek bármitől is, amin rajta van egy Supreme minta. A termékek bolti elérhetetlensége és egekbe szökött resell ára meg csak rátesz egy lapáttal a márka exkluzivitására.