Nagyon nem lennék most az a személy, aki szeretné az igazi mainstream divat világ ütőerén tartani a kezét és közben epekedve várja a legújabb/legmenőbb megrendelt/beszerzett Yeezy modelljét. Miért? Máris mondom a részleteket!
A neves és celebügyi témákban up-to-date Los Angeles Times írt arról, hogy a nyár legmenőbb sneakere a sztárok körében nem a Gucci, vagy a Louis Vuitton volt, hanem a costa mesa-i csoda, az 1977 óta töretlenül szerethető Vans Checkerboard Slip-On.
A pipellőnek már volt egy szép íve Hollywood-on belül. 1982-ben Sean Penn játszott egy szörföst, egy bizonyos Jeff Spicoli-t, aki ilyen örömmel kapta elő régóta vágyott darabját.
Mindenki kockásban nyomul
Aztán most beindult a celebcunami Checkerboard ügyben. Előbb Frank Ocean húzta magára a Fehár Házban tartott ünnepi vacsorára (!!!), majd feltűnt Justin Bieber, Ryan Reynolds, Brooklyn Beckham és Ty Dolla Sign lábán is.
Újbóli sikere leginkább abban fedezhető fel, hogy egyszerre tud kényelmes és casual lenni, miközben „…a pop-kultúra tudatának része marad”. Ez utóbbit Andre Luecke mondta a kultikus darabról, aki a Cool: Style, Sound and Subversion c. könyvet írta többedmagával kifejtve benne a szubkultúrák és az utcai stílusok történetét. (OLVASNÁM – a szerző)
Checkerboard história
A cipő egyébként úgy jött létre, hogy a Vans társalapítója, Paul Van Doren fia, Steve, észrevette, hogy a fiatalok maguk rajzolnak a cipők oldalfalára. Aztán gondolt mi lenne, ha megkönnyítené a dolgukat?
A kényelem és egyszerűség az egyik legfőbb érv emellett a klasszikus darab mellett, a vászonszerkezettel és a masszív vulkanizált gumi talppal pedig állítólag még tartós darab is. 50 dollárért, amúgy mindegyis, lassan egy csokrot vehetsz belőle. Neked volt valaha ilyen menő hollywood-i cipőd?
Forrás: Los Angeles Times