Ipath a fenntartható fejlődésért

Szembetűnő amikor egy amerikai cég szembemenve a trendekkel nem csak a saját profitjáért küzd, hanem valami igazán jó dolgot képvisel, és nem csak a médiában, hanem valóban tesz is érte . Ipath cipőket már láthattatok nálunk és minden alkalommal kiemeltük a márka környezet tudatosságát. Környezetkímélő anyagokat és ragasztókat használnak és a cipők csomagolása is 100%-ig újrahasznosítható. A Transworld kicsit komolyabban utána ment  a dolognak, hogy mit is takar az Ipath természet szeretete és milyen technológiákkal lehet védeni környezetünket. A folytatásban egy marketing sallangoktól mentes interjút olvashattok Craig Metzgerrel a piacról és fenntarthatóságról, sok érdekességgel. Nem csak zöldeknek!

Földből is csak egy van!

Földből is csak egy van!

TWS: Az extrém sportok piacán mi volt a legkomolyabb környezetkímélő technológia, ami megjelent az elmúlkét évben?

Craig Metzger: Mindenki próbálja csökkenteni a terhelést, amit környezetünkre  mér. Egyes márkáknál ennek nincs komolyabb súlya, azonban vannak olyanok, akik komolyan veszik. A cégek több természetes pamutot és újrahasznosított anyagot használnak, jó példa erre a PET. A sport és cipő gyártók újabb módokat fedeznek fel, a cipők készítéséhez használt ragasztóktól, a természetes alapanyagokig, mint a kender. Mindezek felett a legnagyobb eredmény, hogy a cégek rájöttek, hogy a helyes út túlmutat a marketingen és a pénz besöprésén. 

TWS: Mit gondolsz, a környezeti etika a gyártásban és az üzletben előre, vagy visszafelé mozdult a gazdasági válság következtében?

Craig: Nehéz más üzletek gyakorlatáról nyilatkoznom, ami biztos, hogy nálunk az Ipathnál folyamatosan fejlesztjük a termelést és mindig azt tartjuk szem előtt, hogy természet kímélő módszerekkel dolgozzunk, egy életképes üzlet fenntartása mellett. Néha a helyes út választása többe kerül, így látjuk, ahogy egyes márkák elhagyják ezt az utat és a számok után mennek.  Az Ipathnál, mivel ez része az erkölcsi világképünknek, így mindegy, hogy milyen gazdasági állapotok uralkodnak, mi mindig a helyes dologra fogunk törekedni.

Ipath a fenntartható fejlődésért

Minden fa számít!

TWS: Üzleti oldalról, mik a legfőbb okok, amik a környezet számára barátságosabb termékek és technológiák mellett szólnak?

Craig: A felelősségvállalásra és a termékek életútjának megértésére kell összpontosítani! A cégek a legnagyobb szennyezők, így a cégek felelőssége az is, hogy megpróbálják a környezet és a társadalom számára helyes utat járni.

TWS:  Mik a legnagyobb kihívásai annak, hogy a céget a fenntarthatóság irányába terelitek?

Craig: A legnagyobb maga az ár. Költséghatékonyabb működésre kell beállnunk, hogy az eko utat választhassuk figyelemmel kell lennünk a termékek és a reklám anyagok költségeire, mivel a fokozott kereslet elkezdte lenyomni az árakat. (A piac egyre növekszik, egyre többen vásárolnak deszkás cuccokat, így a cégeknek a versenytársak mellett egyre olcsóbban kell adniuk termékeiket, hogy azokat megvásárolják a széles választékból- szerk.) Ezek a költségek bizonyos esetekben még mindig igen magasak, de minél több környezet és társadalom barát megoldást alkalmazunk, annál jobban a helyükre kerül a megítélésük.

TWS: Mely zöld termékek, vagy reklám üzenetek, kezdeményezések a leghatásosabbak?

Craig: Nem nyomatjuk annyira a zöld, környezettudatos üzeneteket, mint amennyire azt tehetnénk. Próbáljuk tanítani az értékesítőinket, a termékeinkről és a technológiákról, melyeket alkalmazunk, de nem bombázzuk a tömegeket zöld üzenetekkel, legalábbis eddig nem tettük.

TWS: Hogyan igyekeztek rávenni az üzleti partnereket és vásárlóitokat, hogy támogassák azt az üzenetet, amin ti dolgoztok?

Craig: A Timberlandhez tartozunk, mely igen komoly etikai kódexszel rendelkezik. Szerencsések vagyunk, hogy egy olyan céghez kapcsolódunk, mely valóban törődik a természettel és a társadalmi kérdésekkel az egész földgolyón. Olyan gyárakkal dolgoztatunk, melyek a Timberland által elfogadottak, így tisztában vannak céljainkkal. Az értékesítő csatornákhoz visszatérve, itt a vásárlóink határozzák meg a választásunkat. Ha egy üzletbe minél többen térnek be környezetbarát deszkás terméket vásárolni, akkor ez visszahat ránk. A mi fogyasztóink oda akarják tenni a pénzüket, ahol a környezettel kapcsolatos hitüket látják viszont.

TWS: Szerinted eljuthatunk a teljes mértékben fenntartható termék gyártásához?

Craig: Nincs olyan termék, melyet ismerek és ilyen lenne, de ez nem azt jelenti, hogy nem tehetünk lépéseket a kereskedelem és a természet közötti egyensúly eléréséhez! Az egész elkötelezettség kérdése, látni kell a múlt számait és megérteni egy nagy, átfogóbb képet.

Remélem tetszett nektek az interjú, érdekes egy cég mögé tekinteni, amit ilyenkor tehetünk meg igazán. Ami igazán tetszik, hogy a cég nem a termékein spórol, hanem egyre többet próbál adni vásárlóinak. Hamarosan újabb Ipath cipőkről olvashattok beszámolót nálunk, addig is csekkoljátok az Ipath jelenlegi katalógusát, mert igazán szép darabokat találhattok benne, de a póló vonal is megér egy misét!

vegi

Évek óta mint aktív részese és szemlélője követem a deszkás, illetve egyéb freestyle sportokat a magyar miliőben, illetve all over da globe.
  • Baksay András - Nike 6.0 szerint:

    Sziasztok!

    A cikket olvasva, arra gondoltam, hogy megosztok veletek pár információt, aminek a kapcsán TI mint fogyasztók a NIKE környezettudatosságáról szerezhettek információkat. A NIKE mint vállalat is célokat tűzött ki már régebben, hogy csökkentse a környezeti terheléseket. Ennek az elméletnek-felelőség vállalásnak következtében növelte az újra felhasznált anyagok használatát a gyártásban. Az összes tornazsák újra felhasznált PET palackból készül, illetve több felső, kabát, táska, cipő felsőrész is ezen PET palackokból készül. 83%-ban újra felhasznált műanyagot használnak minden NIKE AIR légtalp gyártásához. A cipők újrahasznosítása során a cipőket darabokra szedik, és ezen anyagokat külön hasznosítják. Például a cipők gumi talpából készülhet EU konform játszótér „gumibeton”, illetve zipzár húzoka, vagy új cipőtalp. Vízbázisú ragasztóanyagokat használnak, illetve a színezésnél is a környezet számára legkevésbé terhelő anyagokat használják. Létezik több olyan ACG cipő (All Condition Gear), ami pl. ragasztás nélkül készül. A törekvések között szerepel, hogy kevesebb anyagból kevesebb szemét keletkezik, ez már a tervezésnél elsődleges tényező. A NIKE a 3. legnagyobb mennyiségben organikus pamutot (a termelés során nem használnak vegyszereket a rovarirtáshoz pl.) feldolgozó vállalat, 21 Milliárd fontnyit használ fel évente, így 7 milliárd fontnyi kemikáliával kerül kevesebb felhasználásra a termelésnél, ezzel is csökkentve a környezeti terhelést.

    További érdekességek, információk a témában:

    http://www.nike.com/nikeos/p/gamechangers/en_US/cd_how_it_works

    • gerGő szerint:

      Már előkészületben van a Nike Re-Use a Shoe cikkünk, néhány héten belül többet is olvashattok majd ezekről a „bedarált” és újrafelhasznált cipőkről.

  • ekioner szerint:

    Nem bánnám ha egy csöpp környezettudatosság vezetné a bmx-re alkalmas cipők gyártását is. Kíváncsi lennék mennyire lenne tartós egy kender felsőrésszel ellátott nike.

×