Bizonyára már sokan hallottatok róla, hogy az Under Armour megpróbál a Golden State Warriors sztárjával egy egyedi és saját márkát kiépíteni. Sikeresen meg is alkották a Curry márkanevet. Az elképzelés jó, és volt már példa ilyenre a történelemben (lásd Jordan), viszont valóban megvalósítható ez a mai világban? Ez a lényegi kérdés, és ha érdekel a válasz, valamint az, hogy mit talált ki Stephen Curry és az UA, akkor kattints a továbbra!
A koronavírusnak köszönhetően az NBA menetrendje erőteljesen megváltozott és az olyan csapatoknak, mint a Golden State, elég sok idejük volt pihenni. Stephen Curry ez idő alatt sem tétlenkedett és amellett, hogy rengeteg edzésre jár, még a brand építésen is elgondolkodott. Hatalmas tervekkel, szép elképzelésekkel és az Under Armourral karöltve megalkották a Curry Brand-et. A legújabb kosaras cipője már ennek a keretein belül érkezett meg a napokban.
Tervek
Az ötlet egyszerű: építeni egy saját brand-et, mint ahogy a Nike tette Michael Jordennel. Ennek első lépése, hogy a Curry 8 a napokban már a márka saját logójával jelent meg és mellé kapni fogunk majd egy ruhakollekciót is. Sőt, ezentúl minden terméke az irányítónak a Curry márkanév alatt fog megjelenni. A termékkiadások mellett több emberbarát kezdeményezést is elindítanak annak érdekében, hogy 2025-ig világszerte elérjenek 100 ezer fiatal sportolót és segítsék a fejlődésüket. Minden terv természetesen kosárlabda orientált, melybe beletartozik legalább 20 biztonságos játszótér létrehozása, valamint 125 program elindítása, ami lehetőséget nyújt a fiatal sportolók és edzők képzésére. Nem csoda, hogy Curry ennyire izgatott az új márkája kapcsán, elvégre eléggé nagyratörő tervek készültek.
A Curry logó
A logó eléggé egyszerű és letisztult, mely felépítésében 4 jellemző motívum található meg. Az első természetesen a monogramja mint S és C, ezek alkotják az alsó részt. A picit különálló vonal szárnyakat szimbolizál és ez a három jelkép teszi össze a negyediket, ami pedig a hármas szám kézejel. Egy sikeres trojka után szerintem már minden kosárlabdázó felmutatta élete során. Ezek alkotják a Curry logó mintáját.
Curry 8
Annak ellenére, hogy hivatalosan ez lett a márka első saját megjelenése, mégsem kezdték elölről a számozás, hanem folytatták az eddig utat. A cipő december 11-én jelent meg és itthon 52 ezer forintért lehet hozzájutni. Természetesen a legújabb technológiákat pakolták bele, ami az Under Armournál megtalálható, így teljesítményben a maximumot hozza. Kinézetre megtalálhatók benne az előző modellek vonásai. Így szerintem tökéletes lett az induló márka képviseletére ésaz is biztos, hogy hozta a szokásosen egyedi külsőt.
Fogadtatás
A vélemények elég megosztóak, mert nagyon sokan várják, hogy lesz a márka életútja és mire fogják vinni. Viszont van egy másik oldal, akit nem látja ennyire különlegesnek a helyzetet. A fő érv, amivel igazából egyet tudok érteni, hogy ha vesszük a Jordan brand-et, akkor ők nagyon meghatározó cipőket alkottak az indulástól kezdve. Rengeteg ikonikus és újító surranó jelent meg. Ezzel szemben, ha a Curry vonalra gondolunk, akkor olyan nagyon kiugró modell nem volt, ami úgy megfogta volna a közönséget, mint akár egy Jordan 1, aminek a hype-ja a mai napig tart. A negatív oldal azt látja sarkalatos pontnak, hogy performanc cipőként mindig jól teljesített az UA és Stephen közöse. Azonban a hétköznapi viselésre nem törtekbe úgy igazán sosem. Igazából van igazság és egyetértek ezekkel, én is problémásnak látom, de azért várjuk ki a végét.
Ti mit gondoltok, be fog törni a Curry brand és meg tudja közelíteni egy picit is a Jordan által kitaposott utat?
Kép forrásunk a Google, hírforrásunk a Hypebeast volt.