Bizonyára sokan ismeritek vagy láttatok legalább egy-két képet TheGoldenFly-ról vagy designer anyukájáról Natasha Zinkoról, aki a névadója és vezetője a Natasha Zinko (NZ) márkának. Ezt a cikket nekik szentelem, egy-két személyes infót is megtudhattok róluk és az öltözködésükről is „hallhattok” egy keveset, jó olvasást a tovább után 🙂
From Ukraine to Stafford Street
Natasha Zinko Ukrajnában látta meg a napvilágot, viszont jogi tanulmányait már Londonban kezdte meg. Ezt relatíve hamar ott is hagyta, mivel legbelül egy saját márkáról álmodozott. Első lépésként elvégezte a „Central Saint Martins College of Art & Design”-t, magyarán egy művészeti egyetemet. Pár év gyakorlati év után el is indította márkáját Natasha Zinko néven. Érdekesség gyanánt megjegyezném, hogy az általa tervezett kollekciókban ékszerek (gyűrűk, nyakláncok fülbevalók) is nagy számban vannak jelen. Aki a streetwear világában kicsit is otthon van és az Instagramot pörgeti, szinte lehetetlen, hogy ne botlott volna bele vagy a fiába (TheGoldenFly) illetve a fiú legjobb barátjába (Lucas Zarkov), róluk viszont csak később. A lényeg, hogy família a street fashion világában nagyon meghatározó.
High-fashion
Csak, hogy alátámasszam, nem a levegőbe beszélek és tényleg egy igazi high-fashion brandről van szó, hoztam pár példát. Számos neves Fashion Week-en bemutatásra került kollekciója a catwalkon, például Londonban, Kievben és még sorolhatnám. Mintegy munkásságát elismervén több díjjal is büszkélkedhet, példának okáért: „Swarovski Trend Forecast Award 2007/8”-London 2007 „Cool Diamonds” Award-London 2009. Ezek is bizonyítják, hogy egy valóban tehetséges divattervezőről van szó.
Az ARErranylégy krónikája
„The Best-Dressed Person at Fashion Week Is 9 Years Old” avagy „The most spoiled 10 year-old on the internet”… Ezt mindenki maga dönti el. De mit is kell tudni róla, avagy ki is ő? Polgári nevén Ivan Zinko, aki nem meglepően Natasha fia, jelenleg 11 éves legjobb tudomásom szerint. Nem feltétlen mondható átlagos 11 éves gyereknek, hiszen ebben a fiatal életkorban megadatott neki, hogy másik országban tanuljon, „saját” márkája lehessen. Valamint hogy fashion weekeken illesse magát, Virgil Abloh-val pózoljon és még sorolhatnék más hírességeket is, akikkel bármikor összefuthat édesanyja révén.
Stílusát tekintve igencsak deviáns a család, de mindenképpen nagyon egyedi. Úgy fogalmaznék, hogy olyan fradis: mindent bele! Azt már mindenki maga dönti el, hogy ez neki bejön-e. De mi tette ennyire híressé? Másfél évvel ezelőtt még „csak” tízezer követője volt, mára már meghaladta a százezret is. Első körben az outfitjei hozták meg a sikert, továbbá az is nagyban hozzájárulhatott, hogy Scott Storch 50 Cent producere-segített neki a saját számának elkészítésében. Cikkek tucatját olvashatjuk mindennapjairól.
A moszkvai kispajtás
Cikkem elején tettem említést Lucas Zarkovra, aki most cirka 15 éves, ő Ivan legjobb barátja, aki havi szinten meglátogatja 1-2 alkalommal, viszont ő is folyamatos mozgásban tengeti mindennapjait. Talán a hasonlóság a két famíliában, hogy valamennyi családtag otthon van az aktuális divatban. Lucas édesapján gyakran láthatunk OFF-WHITE vagy YEEZY lépőt, illetve egy Natasha-val készített interjúból az is kiderül, hogy Ivan rendszeresen megdicséri édasapját a divatos öltözködése miatt: „A lot of the time, when my son looks at his father, he’s like ‘Aw, Dad, you’re so cool’. De ami Lucast illeti, ő tényleg egy „Oversize Enthusiast”, ahogy a biojában is olvasható. Ez valóban helytálló, hisz minden ruhadarbja legalább 2-3 szor akkora mint ő maga. Még annyit megjegyeznék kettejükkel kapcsolatban, hogy a közeljövőben láthatunk tőlük valami közös „kollabot”, brandet (?) még nem tudni pontosan.
Anya-fia DUO
Az igazat megvallva nem túl mindennapi, hogy egy ilyen fiatal srác egy saját márkát tudjon magáénak. Nyilván nem egyedül csinálja, de elmondása alapján ő tervez meg mindent és édesanyjával minden részletet átbeszélnek. Mikor és milyen anyagot érdemes felhasználni stb. A DUO, mint önálló márka 2017 márciusában robbant be, majd 2019-ben egy londoni Fashion Week keretein belül elég nagy sikert aratott. A legutóbbi alkalommal bemutatták a 2020-as tavaszi ready-to-wear kollekciót, szintén közösen. Érdekesség, hogy a catwalkon nem csak hivatásos modellek jelentek meg, hanem a streetwear világában ismert szereplők is, mint Gully Guy Leo, akár icykof, vagy pedig Luka Sabbat (igen, ő modell, de megérdemel egy említést). Sajnálatos módon nem tudni több információt a kollaborációról, hogy mi inspirálta vagy mi volt a mögöttes elképzelés.
Mi teszi igazán „egyéniséggé”?
Korábban már tettem említést a Supreme-ről. Arra az előzőkben még nem tértem ki, hogy emellett Ivan kedvence a Balenciaga és ezek végtelen párosítása. És valahol ebben rejlik az ő egyedisége, hogy a legújabb Supreme cuccokat mixeli a saját elképzelése szerint, mind a saját, mind édesanyja, mind más designer márkák cuccaival. De alapvetően ez sem lenne egy transzcendens jelenség. Viszont mindezt 11 évesen, ami lássuk be nem túl gyakori, tisztelet a kivételnek. Mindjárt megértitek egy-két képről, miről is beszélek. Ezen felül természetesen ott a korábban említett „rap” is, ami rengeteg kritikát kap/kapott, mivel, elég polgárpukkasztó, mint jelenség. A szövege szintén, de mint mondani szokás: „a negatív reklám is reklám”, ez vitán felül áll.
Végszó
Van egy olyan érzésem, hogy a TheGoldenFly a streetwear-világ egyik legmeghatározóbb alakja lesz hamarosan, kövessétek ti is, hogy mi lesz belőle 🙂