Kanye West – a Forbes interjú a sneakereiről

A Forbes online felületén nagyon jó cikkeket lehet találni, és most ami számunkra különösen érdekes témával foglalkoztak. Megbecsülték Kanye West előző éves bevételét, és ennek apropóján egy interjút is készítettek vele. Ha kíváncsi vagy a részletekre, katt a továbbra!

Forbes - Kanye West

Forbes – Kanye West

Tervezni nem könnyű feladat

Sokszor megtapasztaltam, hogy saját kútfőből megtervezni bármit is nem a legkönnyebb feladat. Ebben mindenki kicsit másképp igyekszik segíteni saját magán. Vannak, akik ilyenkor kivonulnak a természetbe, és átadják magukat gondolataiknak, hogy aztán egy rég elfeledett ötlet szárba szökkenjen, és később fizikai formát öltsön.

Lazítás vagy kutatómunka?

Vannak, akik testedzéssel próbálják lelazítani magukat teljesen, hogy aztán friss fejjel csak az előttük álló feladatra koncentráljanak. És vannak azok az emberek is, akik megpróbálnak a tényleges munkafolyamat előtt kutatómunkát végeznek. Maguk köré gyűjtik különböző referencia anyagokat, hogy aztán az összegyűjtött gondolatokból valami teljesen új jöjjön létre.

Az Air Jordan eladásai megközelíthetik a 3 milliárd $-t. A YEEZY brand meghaladhatja a 1,5 milliárd $-t 2019-ben a becslések szerint.

Kanye West munkásságát mindig is csak fél szemmel követtem, de tisztában vagyok vele, hogy a sneaker illetve ruha vonal mellett olyan nagyra törő tervek is vannak a YEEZY brand berkein belül, ami az épületek, lakóházak belső illetve külső formatervezését tűzte ki célul.

Mint azt a videó első 10mp-ben meg is tudjuk, az ötletelés sokszor meghökkentő helyeken ér partot, és Mr. West nem fél olyan dolgokhoz nyúlni, mint a 3000 évvel visszamenő referencia alapok (formák, látványvilág) vagy épp az Ótestamentum.

“A Biblia jobb mint a Pinterest.”

Az interjúban elhangzó mondatok néha kacifántosak lehetnek, de egy kis logikázással hamar ki lehet következtetni, hogy mire is gondolt a költő. Mr. West egyik fő alapgondolata, hogy ne féljünk a régmúlt időkből származó ötleteket, gondolatokat a mai világba átemelni. Ezek azok az elképzelések, amik akár több száz évig is fejlődtek, a mai modern korban is tökéletesen meg fogják állni a helyüket.

“Nem szabad olyan ruhadarabot hordanod, ami két különböző anyagból készült.” – 3Móz. 19:19

A fenti idézet egyenesen Mózes harmadik könyvéből származik, és a YEEZY Clothing Line erre az alap gondolatra lett felépítve, hogy az egyes ruhadarabok kizárólag egyféle anyagból készülhetnek el.

A munkafolyamat

Benézhetünk továbbá a “színfalak mögé”, hogyan is kell elképzelni azt a folyamatot, amikor egy YEEZY sneaker vázlatból fizikai formát ölt. Természetesen mint minden tervezőnél, a sneaker itt is először papíron kezdi el a pályafutását. A külalakot nagyban befolyásolja az az elgondolás, hogy egy már meglévő YZY sneaker-ből készítik el a feljavított verziót. Továbbá Kanye a saját múltjából is merít inspirációt, sokszor egészen gyerekkoráig visszaemlékezve. Mint kiderült, régen nagy hatást gyakorolt rá, amikor először látta édesanyjával a moziban az Akira című filmet.

A másik meghatározó mozzanat, amire szívesen emlékezik vissza az a pillanat volt, amikor édesapja elvitte egy autó kiállításra, és életében először látott egy hófehér Lamborghini Countach-ot.

“A YEEZY a cipők Lamborghini-je.”

Miután Mr. West fejéből szárba szökkent a magvas gondolat, és megkapta az új sneaker a főbb irányvonalakat, továbbítja a terveket egy csapat tervezőhöz, akikkel aztán közösen kitalálják, hogy az összegyűjtött ötletek hogyan is öltsenek alakot. Ez sokszor olyan plusz dolgokkal is jár, mint hogy az egész csapatot kiutaztatják Japánba, egy kis alkotói felfrissülésre.

Sok mindent el lehet mondani Kanye West-ről, de az mindenképp látszik rajta, hogy szereti a munkáját, és szenvedéllyel vág bele minden egyes maga elé kitűzött feladatba.

El kell ismernem, hogy az a kép, amikor Ye a kör közepén áll, és körülötte ott van a rengeteg megjelent, vagy csak prototípusként létező cipő akkor elgondolkodik az ember, mennyi munka is lehet addig, míg a boltok polcain nem látjuk a végeredményt.

Arra viszont nem kaptunk választ, hogy hozzávetőleg mennyi modell nem jut el a vásárlókhoz, és marad örökre a prototípusok közt. Azt viszont bátran kijelenti, hogy még az a sneaker is, ami nem váltja be a hozzá fűzött reményeket kisebb vagyonokat fog érni (nem volt álszerény), egy Picasso vagy Andy Warhol vázlat értékéhez hasonlította a cipőit.

“Nyugodt. Türelmes. Áldott.”

Megnéznéd a teljes videót?

A cikk alapjául szolgáló videót a Forbes oldalán tudjátok megnézni.

csehla

47-es lábbal nem könnyű az élet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

×