Dúl az év legdepresszívebb időszaka, a Nike csapata azonban megpróbált fordítani a dolgon: január hivatalosan is leszürkébb (kékebb?) napján a Blue Monday alkalmából ütős kerekasztal beszélgetést szervezett, ahol többek között arról is volt szó, hogy mivel dobjuk fel a tél szürkeségét, és hogy milyen izgalmas trendek várnak minket a tavaszi időszakban. Csapatunkból Gergő képviselte a sneakerhead és srác vonalat, katt a beszámolóért!

Nike Blue Monday event
Nike Blue Monday event

Jóval átlagon felüli volt az egy asztalra jutó influenszerek száma a Westend Nike üzletében tartott beszélgetésnél: Holdampf Linda stylist, Erdei Panni lifestyle- és divatinfluencer, Miskovits Marci TV-s műsorvezető és blogunk alapító szerkesztője, Boroznaki Gergő segítettek átlendíteni a hallgatóságot az év legdepressziósabb napján.

Divat a kényelem

Ahogyan számos példáját olvashattátok már a blogon, az utcai trendekbe is beszivárogtak a sportolásra szánt edzőruhák. A kényelem mellett ezen kiegészítők, legyen szó cipőről, vagy streetwear darabokról, feldobják a hétköznapi megjelenést és ezáltal a hangulatunkat is. Napjainkra ezt az irányvonalat már nem csak hírességeken, hypebeasteken láthatjuk, hiszen nap mint nap, az utcán találkozhatunk lazábbnál lazább outfitekkel.

Nike Blue Monday event

Tavaszi trendek

A mozgás, a színes, új ruhák bizonyítottan mind hangulatjavító tulajdonsággal bírnak. A tavaszi szezont pedig pont egy ilyen színes, mozgásra bíztató, ütős szériával nyitotta a Nike: a Tech Pack kollekció, fémes arany, ezüst színeivel, valamint a neonsárga és pink kombinációjával instant get hangulatváltozást hoz magával. „Ütős megoldás, ha a télen preferált teljesen fekete szetteket egy erőteljesebb, feltűnő színű ruhadarabbal vagy cipővel kombináljuk. Divat lett manapság olyan ruhapárosításokat viselni, amelyek ütik egymást.” – magyarázta Holdampf Linda stylist, aki pozitívnak értékeli, hogy az emberek mernek kísérletezni és bátornak lenni.

Nike Blue Monday event

Kollabok inspirációhoz

A high fashion és fast fashion kultúra összefonódását jól mutatja, hogy a Nike korábban az Off-White márka tervezőjével, Virgil Abloh-val dobott piacra közös kollekciót. „Az ilyen kollaborációkra szükség van, hiszen új színt, új lendületet adnak a divatnak” – mondta el Erdei Panni. „Engem minden ilyen előremutató kezdeményezés nagyon motivál abban, hogy nyissak az újdonságok felé, mert a fő szempont nálam a kényelem, és hogy egy darab jól variálható legyen az outfitjeimhez. Nagy kedvencem a Nike Air Force 1 modellje, ami szerintem mindenhez jól passzintható.”

Nike Blue Monday event

A hype negatív hatása

“A luxus- és designer márkák és a szuperlimitált sneakerek körüli hypenak szerintem van egy olyan negatív hatása a sneaker kultúrára, hogy az Instagramon teljesen hétköznapinak tűnhet, hogy egy csomó fashion influencer nagyon drága, akár milliós értékben visel outfiteket. Ez egy átlagember, egy átlagos tini számára pedig ezen egészen egyszerűen elérhetetlen dolgok.
Ezek a srácok sokszor ahelyett, hogy megvennének egy megfizethető árú, szintén jól kinéző és stílusos general release sneakert, inkább homályos forrásokból kamu “hypeos” sneakereket rendelnek, ami tuti csalódással jár, mert – természetesen – nem azt kapják, amit vártak, hanem egy silány olcsó (vagy éppen drága) fufut. A környzetükből azok, akik értenek hozzá, úgyis látják, hogy hamis a cipő, akiket meg nem érdekel ez a dolog úgysem értékelik, hogy hype (illetve hát annak az utánzata) van a lábukon.” – fejtette ki véleményét Gergő.
Nike Blue Monday event
Nálunk a sneakerbox.hu csapatában ezért nagyobb becsülete van egy olyan szettnek, ami fast fashionból és egy general release sneakerből van összerakva, de stílusos és illik a viselőjéhez, mintha valaki hypebeast karácsonyfának, vagy éppen fufu hypebeast karácsonyfának öltözik…
Köszi a lehetőségért a Nike csapatának és a helyszínt biztosító Nike Westend üzletnek, reméljük még sok hasonló eseményre lesz példa a közeljövőben!