Yeezy mindenkinek! Hype nélkül már nem is kell?

Ha az elmúlt pár évben nem egy világtól elzárt barlangban laktatok, na meg persze oda vagytok a sneakerekért akarva-akaratlan hallanotok kellett a Yeezyről. Ha minket olvastok, akkor 1000%… Nagymester K, a Yeezy atyja bejelentette, hogy mindenkinek elérhetővé szeretné tenni az utóbbi évek ikonikus hype lépőjét. Kicsit kivesézem, vajon mivel jár ez. Csekkoljátok a tovább után!

Miért is haldoklik a hype?

Mesterhármas Kazyetől

Mesterhármas Kanyetől

Amikor mindenki Yeezy-t akart

A Yeezy első, 2015-ben történő megjelenésekor az igény konkrétan kielégíthetetlen volt, aki élt és mozgott Yeezyt akart (ha bővebben kíváncsi vagy a hype eredetére, akkor katt ide). Ahogy már fentebb is említettem, Kanye 5 éves terve (azon kívül persze, hogy ő lesz az USA következő elnöke), hogy mindenkinek elérhetővé tegye ikonikus Yeezy lépőit. Ez természetesen azzal jár, hogy a sneakereket sokkal nagyobb számban kezdték ismét kidobni a nagyközönségnek, hogy mindenkinek jusson.

Yeezy 350

Yeezy 350

Problem?

Na de ezzel mi is a probléma? Ha csupán saját használatra vennéd, semmi. Sőt, ez egy nagyon szuper dolog erről az oldalról nézve. Egy másik oldalt nézve (lehet szeretni, vagy nem szeretni) a sneaker kultúra egyik nagy szelete a resell piac, azaz a sneakerek viszonteladása profittal. Na hát a resellereket úgy néz ki csúnyán lábon kezdi lőni az Adidas (a saját részvényeik persze szárnyalnak). Ugyanis a hónapban most, három év óta először lettek téglák a brand lépői a boltok polcain (azaz olyan cipők, amelyek a boltban állnak, vagy nem viszonteladhatóak).

Adidas Yeezy Boost 350 v2 Zebra - képforrás: The Sole Supplier

Adidas Yeezy Boost 350 v2 Zebra – képforrás: The Sole Supplier

Már nem fogy el azonnal…

A hónapban két Yeezy lépő is erre a sorsra jutott, a 700 “Mauve” és a 350 „Cream White”. Mindkettő borzasztó sokat ült a webshopok polcain ahhoz képest, hogy máskor 10 másodperc alatt kapkodták el őket. És ez miért is hype gyilkos?

A hype alapja (az én definícióm szerint) a magas árcédula mellé járó limitáltság, vagy a hozzáférhetőség valamilyen részről történő korlátozása. Hát ilyen most nincs, a két legújabb megjelenésből bizony az vett aki akart. És hogy meghalt-e a hype? A polcon csücsülés szerintem ezt bőven alátámasztja, 1-2 bőrt talán még lehúznak, de ennek lassacskán már befellegzett. Nyilván még egyszer: hypebeast és reseller szemmel. Hiszen a normál cipőmodelleknél még mindig örülnének annak a gyártók, ha nem azonnal, hanem csak néhány napon belül fogyna el…

Ti mit gondoltok a dologról?

heni

Lassan 10 éve masszív sneaker rajongó vagyok, ami egy a most ismét reneszánszát élő, Vans Sk8-hi cipővel indult.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

×