Az 1982-es és 1985-ös évek nagyon meghatározóak voltak a Nike számára, hiszen ezekben az években jelent meg az Air Force 1, majd három évre rá pedig az Air Jordan 1. Az eredetileg kosárcipőnek induló, majd később magát utcai cipővé ki növő sziluettek máig a legkedveltebb cipők táborát gyarapítják. Megjelenésük óta számtalan változat, színállás és kollaboráció került belőlük a piacra. Idén 14 női tervezőt ragadott ki a Nike a csapatból, hogy egy új és merész pack-ot alkossanak meg. Az új nőktől-nőknek – The One Reimagined – kollekcióról a tovább után!
A The One Reimagined háttere
A munkában 14 női tervező vett részt, akiket Andy Cain, a Nike egyik fő tervezője válogatott össze. A csapatba a legjobb szakemberek kerültek, köztük innovációs tervezők, anyagtervezők és footwear designerek. A cél a sziluettek újragondolása és felfrissítése volt, határok nélkül. Alkotóik mind más stílusúak, hátterűek és nemzetiségűek.
Ahogy a tervezők mondják: „A kreativitás alapja a sokszínűség.”
A munkára mindössze két hetet kaptak, ezalatt a szűkös idő alatt kellett eljutniuk a legelső skiccektől a végleges tervekig.
Előkészületek
A The One Reimagined csapatának vezetője, Georgina James a következőt mondta a projektről: „Mindenki nagyon izgatott volt a közös munka miatt, főleg, hogy együtt, női termékeken dolgozhatunk.” A nézőpontok összevetése, és a rengeteg ötletelés után megalkottak egy koncepciót, amely köré az egész kollekciót építették. A tervezés alatt a fő szempont a női jellem meghatározása volt, de mindemellett követték a mai trendek vonalát is, és mivel ezek a cipők alapvetően férfiaknak készültek, fontos volt kicsit nőiesebbre szabni őket. Végül 5 női személyiségtípus alapján megalkottak 5 különböző stílust, és minden ilyen stílushoz egy Air Force, és egy Air Jordan, azaz összesen 10 féle új modell készült.
Az öt archetípus:
Explorer, azaz a felfedező,
Lover, azaz a szerető,
Sage, a megfontolt,
Rebel, a lázadó,
Jester, magyarul a bolond.
A megvalósítás
Amint a koncepció véglegessé vált, a csapat az USA-ból Londonba sietett mivel itt több hely és felszerelés állt rendelkezésükre. A megvalósításhoz gyors és hatékony munkára volt szükség, mivel kettőből mindössze már csak egy hetük maradt. A csapat két részre oszlott, egyik fele az Air Force-okon dolgozott, míg a másik a Jordan-eken.
A tervezők szerint a legnehezebb feladat a cipők közti összhang megtartása volt, miközben mindnek egyedi, különböző stílust kellett adniuk. A választ a szín-, és anyaghasználatban találták meg. Olyan küllemet kellett teremteniük, ami egyszerre vakmerő, de visszafogott is.
A két hét leteltével aztán elkészült a tíz újragondolt lépő. Ezzel együtt több merész újdonság is megjelent az Air Force-okon, például az eddigi legvastagabb talp, a „papucsszerű” felsőrész, vagy a hátul fűzős verzió.
A The One Reimagined kollekció február elején jelenik majd meg, az Egyesült Államokban már 7.-én, míg a Nike SNKRS appon 9.-én. Az árak modelltől függően 120 és 160 dollár között mozognak majd.
A teljes kollekciót pedig itt láthatjátok:
Kép- és hírforrásunk: Nike.com