Szeretek nyitott szemmel járni a világhálón, hogy olyan márkákat is megismerjek, amik nincsenek a figyelem középpontjában, hanem próbálják megtalálni a saját maguk közönségét. Így akadtam rá a San Diego-i illetőségű Unidentified Corporation brandre. Ha kíváncsi vagy a részletekre, katt a továbbra!
A márka aktuális kollekcióját inkább az egyszerűbb grafikai jegyek jellemzik, de a korábbi darabok között volt pár elég erősen graphic heavy darab is. A 2015 márciusában indult márka viszonylag fiatalnak mondható, ám a többi újkeletű brandtől eltérően nemcsak pólókból, illetve hoodiekból állt az első drop, hanem volt benne egy-két különlegesebb darab is, úgymint gördeszka lap vagy épp duffle bag.
Természetesen vannak jobb és kevésbé jó design-ok a terítéken, én mégis egyedüli negatívumnak csak azt említeném meg, hogy USA-beli brandről lévén szó a szállítási költségek a vámmal együtt megdobhatják a vásárlás összegét.
A márkát számomra két dolog teszi különlegessé: az egyik, hogy a grafikák tematikáját elnézve nekem van egy enyhe ASSC (Anti Social Social Club) utánérzésem, a másik pedig, hogy ez az egész brand egyetlen ember keze munkáját dicséri, aki nem más, mint Liam Beyerle, aki volt olyan segítőkész, hogy egy gyors Q&A erejéig az idejét raboljam.
Miért döntöttél úgy, hogy elindítasz egy saját márkát?
Egy ideje már megigéztek a különböző ruhadarabok, és úgy éreztem lenne mondanivalóm az emberek felé, amin akár el is tudnak gondolkodni, épp ezért egy erre fókuszáló ruhamárka tűnt a legideálisabb választásnak.
Hány ember dolgozik jelen pillanatban az Unidentified Corporation-ön?
Azt kell mondjam, én vagyok az egyetlen személy.
Van számodra olyan brand/márka, amit esetleg napi szinten követsz, és ihletet is merítesz az ott látottakból?
Ha mindenképp egy márkát kellene mondanom, akkor az a Fuct lenne, de inkább a mindennapi életből illetve természetesen a művészetből merítek ihletet.
Érdekes, hogy épp a Fuct-ot említetted, ugyanis nemrég volt egy közös kollabjuk az FTP (Fuck the Population) márkával még múlt évben. Róluk mit gondolsz?
Nagyon tisztelem a brand alapítóját Zac-et és azt, amit létrehozott. Amikor épp indulófélben volt az UC, akkor lehetőségem volt egy pár szót váltani vele, emellett annyira tetszett neki az egyik általam tervezett póló, hogy az ő promója nagyon sokat segített a kezdetekben.
Ha választanod kellene egy márkát vagy designert, akivel lehetőséged lenne dolgozni ki/mi lenne az, és miért?
A Vans Old School sneaker számomra az álom ilyen téren. Klasszikus cipő szinte végtelen lehetőséggel.
Mivel tudnád jellemezni a Streetwear kultúrát San Diego-ban? Mit hordanak általánosságban, illetve mik a legkedveltebb márkák?
A San Diego-i öltözködési stílust jelentősen befolyásolja a szörf és deszkás kultúra, tehát azok a márkák igazán kedveltek, amik ezen két sport köré épültek.
Milyen ötleted/ötleteid vannak a következő drop-ra?
A következő kollekció bemutatását Március végére tervezem. Kísérleti dolog lesz, ugyanis kicsit el fog térni az előzőektől, ugyanis sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak a grafikák mint eddig. PoP-Up Shopban fog debütálni a kollekció egy másik, szintén San Diego-i márkával, a Rottweiler-el közösen.
Láthatunk esetleg egy-két képet?
Sajnos nincs most mutatni való képem jelen pillanatban, mivel még korai stádiumban vannak a grafikák illetve tervek, de amint körvonalazódik a dolog, az Instagramon mindenképp látható lesz majd.
Melyik az a sneaker/ruhadarab, ami számodra grál státuszban van?
J3 Black Cement, Nike SB Dunk Low – Space Jam illetve a Supreme IBCA (Illegal Business Control America) pólója.
A Black Cement egy örök klasszikus, tervezed beszerezni a ’18-as kiadást is?
Mindenképp megpróbálom beszerezni, szóval kívánj sok sikert!
Forrás: Unidentified Corporation // Instagram