Sokszor irigykedünk azoknak a bloggereknek és influencereknek a sneakerein, akik Instagramon osztják meg gyűjteményüket. Hiába látjuk őket akár nap, mint nap, mégis ritkán nyílik lehetőségünk megismerni a valódi arcukat. Szerencsénkre, a Hypebae nemrég interjút készített Sanne Poeze-vel, akit blogjáról, a Girl on Kicks-ről ismerhettek. Legtöbben a gazdag gyűjteményére gondolnak, ha az ő nevét hallják, de valójában jóval több, mint gyűjtő vagy blogger: az élete az írás, a fotózás – és persze minden ami sneaker! Az interjú részletei a tovább után!
A bevezető után pedig jöjjön a február 6.-án készült interjú, magyarra fordítva!
Már természetesen mindenki jól ismer a cipőgyűjteményedről, de meséld el, hol is kezdődött a cipők utáni érdeklődésed?
Gyerekkoromban egy észak-hollandiai kisvárosban éltem, ahol nem volt nagy kultúrája a sneakereknek. Középiskolás koromban kezdtem el észrevenni a cipőket, amikor szüleimmel vagy barátaimmal Amszterdamban jártunk. Már akkor is hordtam természetesen sneakereket, de még nem tudatosult bennem, hogy mi is van a lábamon.
17 éves lehettem, amikor megjelent a Nike Air Max 1 Leopard Beast, és ekkor éreztem azt először, hogy „ez a cipő tényleg kell nekem”! Két héttel azelőtt jelentek meg mielőtt megláttam őket, és a középiskolás legjobb barátom, aki már jártas volt a cipő témában, segített beszerezni nekem belőlük egyet. Az Ebay-en talált rájuk, és viszonylag olcsók is voltak. Akkor még nem volt körülöttük akkora hype. Ez volt az első exklúzív cipőm, amiről már az első pillanattól fogva tudtam, hogy muszáj megszereznem. Ez volt az első alkalom, amikor úgy éreztem „Oké, ez több, mint ami látszik belőle”, és innen kezdődött az egész.
Innentől kezdve blogoltál a cipőkről?
Amszterdamba költöztem, ahol grafikai tervezést kezdtem tanulni és elkezdtem dolgozni egy Nike üzletben. Eközben sokat tanultam a cipőkről és a mögöttük lévő történelemről. Amíg itt voltam a gyűjteményem is gyarapodásnak indult. A Nike után a Seventy5-ban és egy női ruházati üzletben dolgoztam pár évet, ahol végül vezető lettem. De soha nem az volt az álmom, hogy egy kis üzletben dolgozzak.
Továbbra is gyűjtöttem a cipőket, majd egy idő után elkezdtem az Instagramra feltenni képeket az outfit-jeimről és a cipőimről. Láttam, hogy ez tetszik az embereknek, és úgy éreztem újra akarok valami kreatívat csinálni – ez hiányzott az életemből. Sok divatblogot követtem, amik valóban nagyon csajosak voltak, de mivel én nem ilyen vagyok, reménykedtem benne, hogy még sok lány van, akik szintén nem olyanok. Ebből kiindulva kezdtem el a saját ruhadarabjaimról és cipőimről képeket készíteni – egy kis segítséggel a barátomtól, aki mindig támogatott és még most is támogat engem. Az elején a tartalmak még elég rossz minőségűek lettek, de élveztem csinálni! Amikor saját domaint kaptam, akkor kezdtem el igazán komolyan csinálni.
Elképesztő hogy a szenvedélyedből, egy karriert tudtál kialakítani. Hogyan csináltad?
Sosem gondoltam volna, hogy ez lesz a munkám, és ez a legjobb módja annak, hogy alkossak is valamit. Nagyon nagy elkötelezettséggel jár, és ha csak a pénzért, vagy bármi másért csinálod, soha nem fogsz tudni lépést tartani vele. Szükség van a posztokra, és arra is, hogy motivált maradj, és azt hiszem, ez mutatja meg azt, hogy hogy jutottam el ide, ahol most vagyok.
Az Instagram nyilván nagy szerepet játszott a terved népszerűsítésében. Milyen olyan projekteken dolgoztál, amire a blogon keresztül kaptál lehetőséget?
Mindig is kaptam némi pénzt a blogolásért, de soha ne ez volt a tényleges munkám. Tudtam, hogy jobban szeretem az online kreatívkodást, mint egy átlagos blogger. Outfiteket és cipőket posztolni jó, de csak koncepció szinten, és mivel ezt könnyen megunom, szükségem van valamire, ami tovább hajt és motivál engem.
Egyszer készített egy interjút velem a Sneakers Magazine, és megkérdezték, hogy lenne-e kedvem velük szerkeszteni. Ez volt az a pont, ahonnan kezdve több kreatív tartalmat kezdtem el csinálni. Elkezdtem szerkeszteni a saját honlapomat, és létrehoztam egy sorozatot, ezután pedig már volt lehetőségem más sport márkával is konzultálni. Tavaly a Nike-val együtt készítettem egy projektet, ami szerintem az eddigi legnagyobb projektemnek számít. Nagyon szeretnék még sok hasonló dolgot csinálni. Akkor vagyok a legboldogabb, amikor a környezetemben lévő kreatív emberekkel dolgozhatok együtt, hogy alkossunk valamit.
Mik voltak a kedvenc projektjeid, amiken eddig dolgoztál?
Egy csomó van! Ha ki kell választanom egyet, akkor az a Nike-val készített ‘Girl on Air’ projekt. A Girl on Kicks-et egész márciusra átnevezték Girl on Air-ra, és csak az Air Max megjelenésekről készítettem tartalmakat a blogra, és a Nike.com-ra. Volt szerencsém az összes kedvenc kreatív személyemmel együtt dolgozni, egy stop-motion videón és még egy vitafórumon is a Patta x Nike terén.
Nemrég készítettem egy grafikai munkát egy Reebook rendezvényre, ezt igazán élveztem. Remélem, hogy gyakrabban lesz lehetőségem ilyenre, és egy pluszként hozzáadhatom a Girl on Kicks-hez is.
Mi a véleményed az európai női sneaker kultúráról?
Az európaiak stílusosabbak; úgy gondolom, a stílus általában eltérő az USA és Európa között. Európára nagy hatással van a Skandináv stílus. Itt van például Naked, ami az egyik kedvenc üzletem. Nekünk van Maha, és Pam Pam is Londonban – talán divat-orientáltabbak, mint a streetwear-es dolgok. Természetesen sok nő-központú bolt van, és most sok más európai üzlet is elkezdett a nőkre összpontosítani, és tagadhatatlan hogy most ebben van nagy üzlet. A Size?-ban is van női rész, és a Solebox is nagyobb női részleget alakít ki.
Mit tervezel a 2018-as évre?
Most kaptam meg a saját kis irodámat Amsterdam csatornáinál, ez egy nagyon fontos cél volt számomra! Észrevettem magamon hogy mióta ott dolgozom, sokkal produktívabb vagyok, és alig várom, hogy kidíszíthessem a helységet! Van egy új fotós gyakornokom is, emiatt nagyon boldog vagyok, mert mostantól már ő fotózza az anyagaimat. Minden hónapban szeretnék magamnak egy kreatív projektet tartani, hogy megőrizzem a kreativitásomat, és, hogy megmutathassam márkáknak és cégeknek, hogy mire vagyok képes és mutassak néhány elképzelést, ami a fejemben van. Alig várom, hogy publikálhassam a januári fotózás eredményeit!
A honlapom megújításán dolgozom, és szeretnék saját termékeket alkotni a Girl on Kicks-nek (nem elcsépelt pólókat vagy pulcsikat). Azt is tervezem, hogy több időt töltök külföldön, hogy bővíthessem a hálózatomat, és fantasztikus tartalmakat készíthessek fantasztikus emberekkel. Egyszerűen csak nagyon örülök, hogy a Girl on Kicks-et a munkámnak hívhatom.
Kép és hírforrásunk a hypebae.com volt.