Alig néhány napja vagyunk túl a Super Bowl-on, az Egyesült Államok legnagyobb sporteseményén, ahol a világhírű pop énekes, Justin Timberlake debütálta saját Jordan modelljét. A rajongók kicsit csalódottak, a Nike pedig pillanatok alatt 3 millió dollárt kaszált vele. Hogyan és miért? Ha kíváncsi vagy a válaszra és az Air Jordan 3 JTH-ra, akkor irány a tovább!

Timberlake és a Jordan: Air Jordan 3 JTH

Váratlan húzás volt ez mindannyiunk számára, hiszen a debütálás pillanatáig még pletykák sem szóltak a popsztár és a Jordan brand együttműködéséről. A híres tervező, Tinker Hatfield, és Justin Timberlake közösen alkották meg a cipőt, ami a Hatfield-féle, Nike pipás Jordan 3 verzión alapul. A projekt mozgatórugója, inspirációja, kiváltója pedig Timberlake új albuma volt: a ‘Man of the Woods’.

Air Jordan 3 JTH
Air Jordan 3 JTH

A cipő alapját a klasszikus ‘white-cement’ színállás képezi, megspékelve a fényvisszaverő pipával, a nyelv belső oldalán pedig a két tervező szignójával. A JTH elnevezés is ebből ered, a két férfi összevont monogramjából.

Air Jordan 3 JTH
A nyelven az aláírás

Timberlake a cipőt február 5-én mutatta be, mikor a Super Bowl, azaz az NFL liga döntő félideje alatt adott koncertet. A rajongók persze egyből kiszúrták a lábán a lépőt, rengetegen azonnal tweeteltek is róla, így nem kellett sok idő, hogy a hír szétterjedjen. A release teljesen váratlanul, bejelentés nélkül történt meg, pontosan a koncert végével egyidejűleg, a Nike SNKRS appon. A 200 dolláros áron startoló extralimitált cipő pillanatok alatt elfogyott, a resell árak pedig már most 1500 dollár körül pörögnek. Ezt az árat a limitáltság magyarázza, összesen 520 pár került eladásra, az 52. Super Bowl tiszteletére.

Air Jordan 3 JTH
Timberlake Instagram képe

Így keresett a Nike 3 millió dollárt, kb. 10 perc alatt

Mindezt egy jól időzitett húzással. A Timberlake kollabot ugyanis sikerült olyan jól titkolni, hogy minden csak élőben, a koncert alatt derült ki, melyet kb. 110 millióan néztek élő adásban. Aki pedig épp a koncert előtt csekkolta az előadó Instagram oldalát, az már pár perccel korábban láthatta a cipőt. Az összesen 13 perces félidei koncert alatt rengetegen szúrták ki az új Jordan-t az énekes lábán. Azonnal elárasztották az internetet a képek és a tweet-ek, ami bizony a Nike-nak, szakemberek szerint közel 3 millió dollár értékű reklámbevételt hozott. Ha valaki nem tudná átváltani, annak segítek, ez több mint 800 millió forint… 10 perc alatt.

Air Jordan 3 JTH
Timberlake a koncert alatt. A lábán a Jordan 3 JTH

Igencsak jól járt a Nike, ha figyelembe vesszük, hogy inkább ezt a lehetőséget húzták meg ahelyett, hogy kifizettek volna 5 millió dollárt egy 30 másodperces reklámidőért. Igen, a Super Bowl alatt ennyibe kerül fél perc.

A visszajelzések is pozitívak

Amint már említettem, rengetegen osztották meg az interneten a hírt, és ezzel együtt a véleményüket. A legtöbb rajongó igen csalódott, hogy csak ilyen kevés darabszámban készült a cipő, így a potenciális vásárlók nagy része le is maradt a release-ről. Mindenesetre ez azt mutatja, hogy sokaknak nyerte el tetszését a cipő, annak ellenére, hogy Timberlake outfit-je a legtöbb emberben nem a várt hatást váltotta ki. Egy custom terepmintás Stella McCartney öltöny volt rajta, szarvasos inggel, lábán pedig az Air Jordan 3 JTH. Nézzétek:

Air Jordan 3 JTH
Justin Timberlake a Super Bowl LII halftime show közben

A szettől eltekintve azonban a cipő visszhangja összességében igen pozitív, úgy néz ki a vevők készen állnának a Jordan 3 JTH re-release-jére, persze egy kicsit nagyobb darabszámmal. Meglátjuk, vajon veszi-e a lapot a Jordan brand!

Hírek és képek: sneakernews.com