Talán emlékeztek arra, mikor 2003-ban LeBron James először kötelezte el magát a Nike mellett. Két évre rá James már a második cipőjénél járt, és ennek bemutatásával együtt dobtak piacra öt különböző Air Force 1-t is, melyek öt különböző félelmet voltak hivatottak jelképezni. 13 év után idén újra a boltokba kerülnek a cipők. A Chamber of Fear kampány története és részletei, a tovább után!

Air Force 1 Chamber of Fear 2018
A hat (öt plusz egy) tag

Mi is az a Chamber of Fear?

Nos, nem más mint a Nike által indított reklámkampány. A TV-s reklámok 2005-ben jelentek meg az Egyesült államokban, LeBron James főszereplésével. Elősorban a reklámfilm LeBron második cipőjét, a Zoom LeBron II-t népszerűsítette. James, saját félelmein keresztül vezető útját jeleníti meg a reklám, a retro kínai kung-fu filmek és rajzfilmek stílusában.

A történet sem véletlen: Ez James-nek csak a második éve volt az NBA-ben, és ebben az időben sokan kételkedtek a tehetségében, túl nagynak tartották a felhajtást körülötte. Ez egy kicsit a király lelki világát is meggyötörte. A Nike próbált segíteni James-nek, így megalkották a Chamber of Fear-t

Ha esetleg valaki nem ismeri, és megnézné, megkönnyítem a dolgát:

Talán mondanom sem kell, a reklám nagyon sikeres volt. Olyannyira, hogy az öt félelmet jelképezvén, öt AF1 jelent meg, nagyon limitált darabszámban. Összesen 150 pár volt megvásárolható, ráadásul mindegyik színállás csak 1-1 kijelölt városban volt fellelhető. Ezt az ötöt még megfejelték egy hatodikkal, ami a ‘fearless warrior’ nevet kapta. A rettenthetetlen harcos.

A cipőkről

Az embernek két dolog tűnik fel először a cipőkre nézve: színesek, a felirat távol-keleti karakterekkel van. Nos, talán kicsit otrombán és közönségesen hangzik, de a lényeg ennyi. Pikáns részletek, hogy a sarkon, illetve a nyelven a Nike logók helyett az L23 olvashastó. Talán nem okoz nagy fejtörést kitalálni, hogy ez mire utalhat. Kétféle kivitelben jelentek meg a cipők, a színállástól függően. Az egyik lakkfényű, a másik nubuk bőr, mely a “normál bőr” külső felületének csiszolt, kicsit érdesített változata. Jó példák erre a Timberland bakancsok. Ha eddig nem lenne tiszta, a sarkon olvasható (már annak aki beszéli a nyelvet) kínai írásjelek a félelmek megfelelői.

Vegyük sorra őket:

Nike Air Force 1 Chamber of Fear
誘惑, ‘temptation’, azaz a kísértés
Nike Air Force 1 Chamber of Fear
仇敵, ‘hater’, azaz a gyűlölködők
Nike Air Force 1 Chamber of Fear
自嗚得意, ‘complamency’, azaz az önteltség
Nike Air Force 1 Chamber of Fear
誇張失實, ‘hype’, azaz a túl nagy felhajtás
Nike Air Force 1 Chamber of Fear
自我懷疑 , ‘self-doubt”, azaz az önbizalomhiány

És végül, de nem utolsó sorban:

Nike Air Force 1 Chamber of Fear
‘fearless warrior’, azaz a rettenhetetlen harcos

Sajnos egyenlőre sem a megjelenés limitáltságáról, sem a dátumáról nem derült ki konkrét infó, de az biztos, hogy akik a kezdetek óta követik LeBron James karrierjét, biztosan várni fogják a 13 év után visszahozott ikonokat.

Hír- és képforrásunk: sneakernews.com