A tinikkel nehéz! – mondják egymásnak a marketing szakemberek párás szemmel és fájdalmas arccal. Pedig most egész sok mindent megtudhattak róluk. Cipőügyben is. Részletek a tovább után!
Az is igaz, hogy ez a nagy tudás az Egyesült Államokra vonatkozik. A Pipper Jaffray készíttetett egy felmérést, amiben a tizenéveseket vizsgálták meg fogyasztási szokásiak alapján. Tették mindezt azért is, mert habár 4%-kal csökkent az USA-ban élő Z generációsok fogyasztási indexe, de ez becslések szerint még mindig 830 milliárd dollárt(!!!) jelent az ország kiskereskedelmi értékesítésében. Ez a teljes költés 7%-a.
Megjegyzés: Nem akartam kiszámolni forintban, mert nemrégen engedtek ki a kórházból és féltem, hogy rosszul leszek megint.
Az érdekesebb megállapítások
- Összességében a tizenévesek egyharmada szerint a kedvenc ruházati márkái a sportos kategóriába esnek. A felmérés szerint a trendek viszont elindultak az”utcai, farmer és fesztivál viseletek” felé.
- A Nike még mindig a tizenévesek első számú ruházati márkája, de népszerűsége 29-ről 23%-ra esett.
- Az adidas és az American Eagle Outfitters „felvette” a legtöbb rajongót, amit a Nike elvesztett.
- Az adidast főleg a fiúk kedvelik.
- Az átlagos jövedelmű tizenévesek számára a Vans első ízben került be a top 10 ruházati márkába. Egyébként nagyrészt ezt is a srácok kedvelik.
- Under Armour-t már nem nagyon viselnek, mert “öregnek” számít.
Na és mi a helyzet a lépők terén?
- Cipők esetében a Nike továbbra is az első helyet foglalja el a tizenévesek körében, de akik a márkát leginkább kedvelik, 51-ről 46 százalékra esett vissza. Ez a kiesés megfelel az adidas nyereségének.
- A Vans továbbra is a második számú cipőmárka a körükben.
- A Vans esetében a férfiak a lábbeliket szeretik, míg a lányok a ruházati termékeket.
- Tavaly Steve Madden volt az ötödik legkedveltebb lábbeli márka. Ebben az évben a 20. helyre esett vissza.
További érdekes adatok a CNBC cikkében olvashatóak!