DHL x Vetements? Egy újabb elVETEmült lépés. A DHL-ről már tudhatjuk, hogy nyitottak különleges PR módszerekre. A Vetements high fashion divat márka pedig nem retten vissza egy szokatlan kollaborációtól. Benne volt hát a pakliban, hogy egyszer érkezhet egy közös kollekció a két spiritusszal teli márkától. Hölgyeim és uraim, csatolják be magukat. A továbbra kattintva láthatják, ahogy a csomagszállítás forradalmasítója összedolgozott a high-fashion királyával.
Ismerős arc a kifutón
Az alap DHL póló hátulján megtalálható egy ikonikus Vetements logo. Kedvenc darabom a Vetements x DHL zokni, de a sapka is klassz darabja lehet egy nem mindennapi outfitnek. A Vetements színpadi performance sem mindennapi élmény.
„Egy divatbemutató alatt, hogy lehet ennyi soha nem látott dolgot cselekedni?” Tehették fel maguknak a kérdést a párizsi Vetements show nézői, ahol a DHL-lel közös darabokat is bemutatták. Például egy másik divatház világhírű tervezője is feltűnt a kifutón modellként. Ez a valaki nem más, mint maga Gosha Rubchinskiy volt, az orosz dizájner, akinek a ruhái egy hasonlóan magas árkategóriában vannak, mint a francia divatmárkájé. Ilyesmire nem volt még példa, a fashion bizniszt eddig inkább a rivalizálásról ismerhettük, nem pedig az összedolgozásról.
A DHL-nek már voltak hasonlóan merész marketinges húzásai, mint például amikor a rivális kiszállító cégekkel elküldettek óriási „DHL IS FASTER” feliratú csomagokat. Ez magyarul annyit tesz, hogy: „A DHL GYORSABB”. Persze a címek ahova küldték a dobozokat, nehezen megtalálhatóak vagy elérhetőek voltak. Ebből persze vicces bajlódások keletkeztek a nagy városok közepén. Ennél jobb és olcsóbb PR poént ki sem lehetett volna találni. Ők mindig nyitottak valami újra. Most pedig próbálják elérni a fiatalokat. Jó úton vannak afelé, hogy egy „millennial brand”-dé, azaz generációnk szeretett márkájává váljanak.
Persze a Vetements körül is volt felhajtás az utóbbi időben. Sokan nem nézték jó szemmel a híres márkák ici-picit átdolgozott ruhadarabjainak, a több ezer dolláros áron történő eladását. Egy ilyen például a több mint 500 dolláros Eastpak hátizsák.
A DHL az új Ikea
Nekünk, a fiataloknak a márkák fontosak. Mégis kevesen találják meg az utat hozzánk. Ilyenek például az IKEA vagy akár most a DHL. A svéd bútormárkánál reklám-ügyben hasonló lépéseket vehettünk észre. Nem is kell mondanom, hogy mennyire bevált és hogy mekkora hype-ot kreáltak maguk köré. Már látom magam előtt, ahogy a korombeliek a DHL kiszállítókocsija előtt fotózzák a napi outfitjüket, mint ahogy az Ikea-nál történt…