A Highsnobiety csapata fantáziáját nagyon megmozgatta a nemrég kiadott pipátlanított Air Jordan 1 „No Swoosh”, ezért Steph Morris, manchesteri grafikus készítettek pár koncepcióképet, hogy néznének ki az klasszikus sneaker sziluettek márkajelzés nélkül. Magamban röhögtem is egy kicsit, hogy míg ehhez a nyugati világban művészi képzelőerő kell, addig itt nálunk Kelet-Európában, akkor elég lecsattogni egy Deichmann, vagy Bershka üzletbe, vagy persze Nyugati aluljáróba, és rögtön 3D-ben is megtekinthetők márkajelzés nélküli márkás cipők 😀 Minden esetre lefordítottam a cikket, mert a logómentesített sneakerek mellett érdekes kis sztorik is voltak, hogy az egyes márkáknak hogy alakult ki a logójuk! Részletek a tovább után!
Nike Air Force One
A ‘Pipa’ azaz a Nike Swoosh az egyik legtöbb ember által felismert logó a világon. Emellett az egyik legjobb üzlet is volt a Nike számára, hiszen csak 35 dollárt fizettek érte Carolyn Davidson diák grafikusnak 1971-ben.
adidas Superstar
Már az is történelem, hogy az adidas szintén világhíres „három csíkos” védjegyét a finn Karhu Sports márkától vásárolta meg 1800 dollárnak megfelelő összegért és két palack whiskey-ért 😀 A Karhu-nak, a finnek „Tisza cipőjének” kbálint bloggerünk amúgy már két cikket is szentelt itt a sneakerbox.hu-n.
Vans Sk8-Hi
A Vans hullámlogója a márka 1966-os eredetéig nyúlik vissza, a Sk8-Hi volt a második cipőjük, mely ezt hordozta. A Vans vulkanizált goffri talpa talán még ismertebb mint a logója, természetesen a Sk8-Hi-nak is ilyen talpa van. A Sk8-Hi történelméről készült cikkem egyébként az elsők között jelent meg sneakerbox.hu-n – már ez is a történelem homályába vész: 2009-ben történt 🙂
Puma Suede
A Puma „Formstrip” logója az 1958-as FIFA Világbajnokságon mutatkozott be Svédországban. Ahogy a Highsnobiety cikkírója is megjegyzi, talán a válogatásból ez a cipő, mely a legjellegtelenebb az ismert és megszokott Puma oldalmotívum nélkül.
New Balance 576
Terry Heckler tervezte a New Balance’s “N” logóját, mely csak a ’70-es években a 320-as modellen mutatkozott be.
Az eredeti Highsnobiety cikket itt, a grafikus Steph Morris Instáját pedig itt találod.