Régen volt már ruhás cikk tőlem (visszanézve sorban 3 Adidas-os cikket írtam, vmiért nagyon rááltam 😀 Úgyhogy épp itt az ideje, hogy egy újabb márkát mutassak be nektek. A Mishka se az a kifejezetten elterjedt márka hazánkban, (de még nagyon Európában se látni a népet ezekben szaladgálni), de akinek megtetszenek ezek az olykor eléggé extravagáns cuccok, az nem fog sem a brandban, sem az anyagminőséget illetően csalódni. Kivételesen a márkatörivel kezdem a mondandómat. Akiket ez hidegen hagy, őket kérném hogy tekerjenek legalább az oldal közepére, ahol az idei Holiday Lookbookot veszem egy kicsit szemügyre. Részletek tovább után.
Márkatöri
A Mishka egy tősgyökeres brooklyni márka, mely a streetwear vonalat megerősítve jött létre 2003-ban. 2 barát, Mikhail Bortnik és Greg Rivera hozta világra a márkát, mely csakúgy, mint a legtöbb feltörekvő brand a kezdetekben, pólókkal próbálta megalapozni a hírnevét. S annak fényében, hogy még ma is itt vannak, és aktívan tevékenykednek, úgy érzem, ez teljes mértékben sikerült nekik. Nemcsak a saját stílusukat vitték bele a márkájukba, hanem saját kultúrát is teremtettek köré. Mikor már az alapokat megteremtették, kimentek Japánba, hogy népszerűsítsék magukat. Ez egy remek döntés volt a részükről, mivel a japán emberkék nagyon vevők voltak az extravagáns stílusukra és grafikáikra, így nem meglepő módon sikerült ott kint is megnyitniuk egy boltot, ezáltal ma is az egyik legkedveltebb márkának számítanak a felkelő nap országában. A különböző ruhadarabok készítgetése közben felfigyeltek a fullcapek egyre nagyobb térhódítására, így a New Era-val szövetkezve, és egy ügyes grafikusnak hála létrejött a Keep Watch szemgolyó, mely által rögtön be lehet őket azonosítani a mai napig, és ez a minta köszön vissza a sapkájukon is. 2007-ben ahelyett, hogy valamelyik sportcsapattal szövetkezve népszerűsítették volna magukat, kitalálták azt, hogy megalkotják a saját (nem létező) csapatukat, melynek a Death Adders nevet adták. Ismét belenyúltak a tutiba a logó elkészítése során, mivel a kígyónyelvű medvefejnél keresve sem találhattak volna figyelemfelkeltőbb motívumot.
Miután kiépítették a bolthálózatukat, illetve Amerikán és Japánon kívül Európában is ismertségre tettek szert, elkezdték hírhedt (legalábbis Amerikában) zenészekkel és bandákkal felvenni a kapcsolatot (pl a Das Racist hip-hop bandával, illetve a Mad Decent kiadóval), így már az ő rajongói bázisukat is el tudták érni. Mindezek után már saját maguk is kutattak feltörekvő tehetségek után (főleg a környékükről), akiket a weboldalukon el is kezdtek promótálni. Érdemes meghallgatni a csapatot Soundcloud oldalukon…
A Lookbook
Ennyi lett volna röviden a brand eddigi pályafutása, most lássuk, hogy mit is tartalmaz a Holiday lookbook 🙂 A kollekció igazából egy teljes outfitet átölel, lényegében csak épphogy egy surranót nem dobtak össze nekünk 😀
Fentről lefelé haladva mindenki megtalálhatja a kedvére való beaniet – kabátot – pulóvert – pólót – nadrágot – illetve zoknit is. A motívumok terén a МИШКА nem az egyszerűségéről volt híres, a tél egyhangúságát leküzdve a kollekció a szivárvány minden színében pompázik (bár ez a lookbook-ból nem biztos hogy átjön), a grafikákról pedig biztos hogy nem a meghitt karácsonyi bejglievés jut eszünkbe. A termékpaletta fő témáját ezúttal az UFO-k, a ganjalevél illetve az egzotikus karakterekből álló feliratok alkotják. Természetesen az elmaradhatatlan szemgolyó / medvefej páros is megtalálható, épp csak egy kisebb ráncfelvarráson estek át. Túl sok mindent nem lehet elmondani a darabokról, úgy érzem, a képek magukért beszélnek (a személyes kedvencem amúgy a fiatal Will Smith sérós idegen 😀 ) A cuccokat megtalálhatjátok pl. a legtöbb EU-n belüli streetwear webshopban, illetve közvetlenül a Mishka honlapján is.
Zárószóként csak annyit mondanék: Engineered to Destroy!