A Billionaire Boys Club (a továbbiakban csak „BBC”) egy kollaboráció eredményeként jött létre 2005-ben.A két alapító tag Pharrell Williams (unalomig ismételt Happy stb…) illetve a japán divatmogul Nigo volt (ő hozta létre a Bathing Ape brandet is), az ő szerelemgyerekekük a most bemutatásra kerülő BBC. Gondolkodtam, hogy a Summer Lookbook-ot mutassam be, vagy a sneakerbox témájához jobban illeszkedő bakancsot mutassam be, de végül az utóbbi mellett döntöttem 🙂 Laci cikke a tovább után!
Ezt az igazán egyedi bakancsot Pharrell viselte a BBC 10. évfordulója alkalmából, de nem kellett sokáig várni a bejelentésre, hogy idővel megvásárolható lesz. Sokban nem különbözik egy átlagos Timberland bakancstól. Karmazsinvörös (crimson red) színű a bőr, a cipő oldalán illetve a nyelvén megtalálható a hagyományos Timberland logó. Mindegyik bakancs egy hímzett Bee-Line címkével, illetve kétféle cipőfűzővel jelenik meg (vörös illetve barna/sárga). Csupán 300 példány készült ebből a cipőből, melyet augusztus 17-én dobtak piacra kizárólag a BBC New York Flagship boltban, 250$-os áron.
Billionaire Boys Club márkasztori
2005-ben indította útjára a fentebb megnevezett két úriember a márkát, de rögtön egy másikkal is megfejelték, az Ice Cream-mel. A kezdetek óta a magas minőséggel járó megnövekedett ár, illetve a limitált mennyiség jellemezi a BBC márkát. A termékpalettájuk mindenre kiterjed, ha valaki elég elvetemült (és van elég pénze :), akkor tetőtől-talpig felöltözhet BBC-os cuccokba.
Az igazi áttörést az jelentette, amikor Jay-Z bejelentette, hogy partnerségbe lép a BBC-vel, amit a GQ magazin is megírt. Eredetileg kizárólag Japánban gyártották a cuccokat, ám a brand növekedésével már Kanadában, Mexikóban, Kínában és Koreában is elkezdték a gyártást.