Megnyitotta kapuit a Vodafone #first pálya a Görzenálban – Mini interjúk

Kint voltunk a megnyitón és azóta már egy Go Skateboarding Day jammelésnek is helyszínt adott Budapest legigényesebb skateparkja, melyet a Vodafone #first projekt keretében építettek. Az egész sztori Jassek Balázzsal kezdődött, aki szintén a Vodafone projekt keretében leforgatott egy hangulatos videót bemutatva a deszkásokban és a deszkás kultúrában nyugvó energiákat és erőt. Ezt követően a csapat egy autentikus helyet szeretett volna a videó premierjéhez, így a súlytalan bedobott ötletből, hogy egy vadiúj park adjon helyet az esemélynek, pár hét leforgása alatt valóság lett! És itt kell azt mondjam, hogy csodák márpedig vannak! A megnyitón nem 10 percre, hanem sok órára volt szükségem, hogy beteljek a látvánnyal és a tudattal, hogy a pálya marad és bármikor kijöhetek ide nyomatni. A parkot a FourOneFour csapata tervezte és építette, akik Nagy-Britanniából érkeztek a Görzibe. A folytatásban a csapat vezetőjét Trevort, Nagy Alexet a STÉG krúból és Kaposi Dávidot kérdeztem az első érményikről a park kapcsán.

Trevor és csapata tervezték és építették meg a #first pályát

Trevor és csapata tervezték és építették meg a #first pályát

SB: Hi Trevor, mesélj nekünk, mit kell rólad tudni és hogy kerültél ide a Görzenálba?

TJ: Sziasztok Trevor Johnson vagyok, 28 éves vagyok és 16 éve deszkázom, mint pálya tervező és építő dolgozom a FourOneFour Skateparks csapatában

SB: A Vodafone-on keresztül kaptatok hírt először a budapesti projektről?

TJ: Nem, először Balázs írt nekünk, ideutaztunk és alaposan átfésültük a várost, 4 helyszínt is megvizsgáltunk, hogy megtaláljuk az ideális helyet a parknak. Így találtuk meg a Görzenált, nagyon rossz állapotban, alacsony minőségű elemekkel.. Az új rámpák már világszínvonalú minőséget képviselnek!

SB: A pálya végeleges tervét ti találtátok ki a FourOneFour csapattal? Mi inspirálta a designt?

TJ: A budapesti deszkások véleményét kértük ki és több egyeztető körön keresztül született meg a vége. Minden eleme nagyon szerethető, a minirámpa, a félcső, a padkák, a lapos korlát. Egy friss és egyedi parkot akartuk alkotni, sosem építünk meg egy pályát kétszer!

SB: Mennyi idő alatt építettétek fel a parkot?

TJ: Összesen 10 nap alatt, ami nagyon gyorsnak számít. A FourOneFourral rövid idő alatt alkottunk olyat, amit reményim szerint a magyar deszkások sokáig fognak még élvezni.

SB: Hogy éreztétek magatokat eddig Budapesten, maradtok még?

TJ: Szeretek itt lenni, csodálatos az időjárás az angol esőkhöz képest. Még egy napot töltünk itt a verseny után, amit városnézéssel fogunk tölteni. Jó kis utazás volt ez számunkra!

Alex és a pályakép, háttérben a giga negyedívvel

Alex és a pályakép, háttérben a giga negyedívvel

Alex a STÉG crewból a zsűriben is helyet kapott, így őt is elkaptam pár mondat erejéig:

SB: Hogy tetszik a pálya? Mentél már rajta?

Alex: Igen, igen, tegnap már volt szerencsém két kört menni rajta, nagyon király, nagyon fasza, még nem nagyon volt itthon ennyire komplex pálya szerintem.

SB: Melyik a kedvenc részed?

Alex: A középső lépcsővel és döntésekkel egybeépített nagyobb bevállalósabb, big section rész. Itt street korlátra is lehet gyakorolni, ami szintén ritkaság itthon.

SB: Szerinted fognak idejárni az emberek?

Alex: Ez a rendezvény 600 főt képes a mai napon befogadni, 1400-an szerettek volna itt lenni, ennyien igazolták vissza a részvételt, ami majdnem két és félszeres túljelentkezés. Elgondolkodtató! Nyílik egy extrém sport pálya és 1400 fiatalt meg tudna mozgatni, ennek ellenére sajnos itthon nem nagyon támogatják ezeket a sportokat. Lehet most elindul valami és az önkormányzatok is kicsit jobban rálátnak majd, hogy a fiataloknak erre van igénye, szeretnék ezt csinálni. Úgy veszem észre, nem csak a deszkásoknál, hanem a bmxeseknél és a korisoknál, mindegyik extrém sport belelkesült, hogy nyílt egy ilyen pálya, ami akár nemzetközi versenyek bonyolítására is jó helyszín. Bízzunk benne, hogy a jövőben jobban alakul a helyzet!

Kaposi Dávid és a britt pálya építő csapat, akik éppen Dino spanjuknak drukkolnak a döntőben

Kaposi Dávid és a britt pálya építő csapat, akik éppen Dino spanjuknak drukkolnak a döntőben

Dév éppen megpihent a verseny előtt, amikor elkaptam, előtte a mini félcső transzfert nyomatta, ilyen kombóval szintén ritkán találkozunk hazai skate parkban.

SB: Hogy tetszik a setup?

KD: Nagyon fasza kis pálya, lendületes, lehet rajta suhanni rendesen!

SB: Kedvenc elem, kedvenc kombó rajta?

KD: Természetesen a traszfer, a street részről a minibe, ez egyértelmű:) Még a flat bank az, ami adja, döntött falas, csúszós résszel a pálya oldalán.

SB: Mit várhatunk tőled a nyitó versenyen?

KD: Igyekszem majd jól kihasználni a pályát, gyors leszek és mindent megcsúszok, ami az utamba kerül. Egy-két transzfer és szállások, koptatom a függőmet, néha egy disastert berakok.

SB: Gyakran fogsz majd idejárni?

KD: Mindenképpen jót tett a helynek, mivel ez egy európai színvonalú pálya. Még ha nem is mondható egy kifejezetten íves, vagy streetes pályának, hanem a kettő ötvözete, így a legtöbb deszkás igényeit ki fogja elégíteni.

SB: Milyen a tervező brigád?

KD: Mindegyik deszkás srác, szóval nem véletlenül lett ilyen fasza ez a pálya. Eléggé pirítóba nyomják, jó arcok, 9 nap alatt rakták össze, az elejétől a végéig és elvileg ők is fogják karban tartani.

A végére pedig következzen a klipp, ami miatt a pálya is létrejöhetett:

 

 

vegi

Évek óta mint aktív részese és szemlélője követem a deszkás, illetve egyéb freestyle sportokat a magyar miliőben, illetve all over da globe.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

×