Kedvenc régi-új motorosunk: Burton Moto

Ez a cikk eredetileg több idei Burton snowboard cipőről akart szólni, de csak a Motoról annyi mindent lehetett írni, hogy kapott egy önálló bemutatást 🙂 A Burton Moto bakancs a már kilenc éve egyhuzamban a legjobban fogyó snowboard cipő világon, és minden télen jó sok színben készül belőlük. A Motoval kapcsolatos eddigi tapasztalataink (nagy a szerelem 🙂 és a 2010-11-es szezonban továbbfejlesztett tulajdonságok mind a tovább után!

Burton Moto snowboard cipők 2010-11 tél

Burton Moto snowboard bakancsok 2010-11 tél

Mi Végivel mind a ketten Motoban (az ezelőtti változatban) csúszunk és teljesen elégedettek vagyunk vele. Előre is elnézést, ha elfogult vagyok „a Motyóval” kapcsolatban :DA 2010-11-es téli szezonra számos újdonságot mutattak be a modellen, nekem az egyik kedvencem a Csökkentett Lábnyom Technológia (Shrinkage™ Footprint Reduction Technology) ahol az a lényeg, hogy a lábujjaid egy kicsit felfelé vannak irányítva, így a cipőméreted továbbra is mondjuk 8,5-es, de a cipőnek az a része, ami „leér a földre” csak 7,5-es cipőének megfelelő. Így csökkenthetők az olyan leakadások esélye, ahol a cipőd orra „belekarmol” a hóba.A Moto talpa a „csökkentett lábnyommal” és az Imprint 1-es belső cipő

Bár az előző Moto gyorsfűzési rendszerével (Speed Zone™ Lacing System) is meg lehettünk elégedve, az alsó és a felső zóna fűzőit mostantól jobb és bal kézzel, külön-külön húzóval rögzítheted, sőt a lazítás is könnyebb lett: az alsó és felső zóna találkozásánál egy kis pánttal egyszerre lazíthatod meg mindkét zónát. Ez alaposan ráfért már a Motora, mert a gyors fűzőmeghúzással az én régebbi cipőmön sincs gond, a meglazítás már nagyobb kitartást igényel 🙂 Plusz egy jó pont a rendszernek, hogy amikor már be vagy kötve a deszkán, akkor is kényelmesen utánna tudsz húzni a bakancsnak! A harmadik, fűzést érintő újítást gondolom már kevesebben fogják használni: immáron a gyorsfűzőt is kicserélheted más színre, vagy a fogószalagot az alapból csak a legdrágább cipőkbe kerülő felcsévélő fogóra (windler handler). Ezek külön pakkban kaphatók.

Burton Moto megújult gyorsfűzés rendszerrel

Burton Moto megújult gyorsfűzés rendszerrel

A Moto a Burton 10-es skáláján hármas, azaz a puhábbak közé tartozik. Ez a persze egyáltalán nem azt jelenti, hogy a cipő ne tartana rendesen: emlékszem, a használat első napjaiban még nem volt tiszta, hogy én töröm be a cipőt, vagy az töri be az én talpam 🙂 Persze aztán faszán összecsiszolódtunk.

A természetesen saját belső fűzőrendszerrel ellátott Imprint™ 1 belső cipő (liner) is megújult fűzőszorítót kapott az idén. A belső cipő EVA talpa hővel is formálható, ha lusta vagy saját magad kitaposni 🙂 A cipő talpán elől és hátul kis kapaszkodótüskék és -hullámok vannak, eltérő anyagú gumiból, ha éppen felfelé vagy lefelé kell másznod.  A középtalban pedig a már jól ismert EVA réteg teszi simábbá a rázkódások elnyelését.

A Moto talpa a "csökkentett lábnyommal" és az Imprint 1-es belső cipő

A Moto talpa a "csökkentett lábnyommal" és az Imprint 1-es belső cipő

A Moto idén négy színben készült és mind a négy kapható Magyarországon is, például a Store13 üzletben és webshopban. 43 990 Ft-os itthoni árukkal ezeknek a bakancsoknak elég jó az ár-érték arányuk, és jók vele a saját tapasztalataink is, tudjuk ajánlani 🙂

Burton Moto - a 2010-11-es, itthon is kapható színek

Burton Moto – a 2010-11-es, itthon is kapható színek

gergő

A cipőimet - bár már nagyon sok van - nem gyűjtöm, hanem hordom :)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

×