Tornádóként söpört át hazánkon a „Lidl sneaker láz”. Sikere nem csak az üzletláncot, hanem számos streetwear rajongót is meglepett. De lehet egy élelmiszerdiszkontban árult cipő a streetwear stílus része? Erre próbálunk választ találni a tovább után!
Ezt a cikket Máté blogger padawanunk írta. Ezzel a cikkel is gyűjti a kilométereket, hogy sneakerbox.hu blogger legyen belőle.
Egy áprilisi tréfa
A német Lidl először viccként, 2020 áprilisában jelentett be egy saját sportcipőt, ám amikor kiderült, hogy nem gondolták komolyan, számos vásárló követelni kezdte a Lidl sneaker megjelenését.
Off-White-ot megszégyenítő limitált készlet
Így került ki először limitált számban 400 pár sportcipő, ami óriási meglepetésre szinte azonnal el is fogyott. Kis idő elteltével Ebay-en kezdtek el megjelenni: volt, ami több mint 6000 dollárért került meghirdetésre, és hirtelen mindenki szemet vetett erre rendhagyó lépőre.
A Lidl végül úgy döntött, hogy még tovább viszik az eredeti poént, és Európa-szerte kidobnak egy-egy kollekciót.
A balatoni (Lidl) láz
Magyarországon először nyáron a papucs jelent meg három balatoni üzletben, ahol napokon belül minden méret elfogyott. A lelkesedésre való tekintettel a Lidl Magyarország most ősszel azt se árulta el, mikor lesz a cipő hazai „drop” -ja, így az október 5-i megjelenés előtt már tömegek vártak a „release”-re.
Valami hype-ot kérnék 5000 Ft-ért!
Így 5000 Ft-os retail árral minden magyarországi Lidl boltban megjelent a kék-sárga-piros Lidl sneaker, ami bizonyos üzletekben az első nap el is fogyott. Kis idő múlva egyből megjelentek a cipők a resell piacon, jófogástól kezdve a „hypebeast adok-veszek” -en át 10-15 000 Ft-os árakért lehet már megvenni a „limitált” lépőt. Mivel a boltokban nagy számban töltik újra a készleteket, ez az ár gyorsan csökken, és a 6000 dolláros resell árat már sosem fogja megközelíteni.
Ezen kívül polcokra került továbbá egy Lidl feliratos póló, zokni, illetve a nyári siker, a papucs is.
Cop or Drop?
A Lidl természetesen kihasználja azt a figyelmet, ami a divatra érzékenyebb közönség felől rá irányul: már Facebook nyereményjátékon keresztül sorsol 1-1 párt a cipőből és a papucsból.
Szélsőséges véleményekből természetesen ennél a trendnél sincs hiány. Bár vannak, akik szívesen veszik fel valamilyen streetwear szetthez ezt a színes lépőt, sokak szerint egy ilyen kezdeményezés népszerűsítése a kultúra meggyalázása. Akárhogy is van, a legtöbben még mindig csak kenyérért megyünk le a sarki kisboltba, de lehet a jövőben itt fog zajlani a sneaker shopping is?
Elefánt a cipőboltban
Bár ez a sztori is bővelkedik olyan fordulatokban, amire egy „konzervatívabb ízlésű” sneakerhead csak a homlokát ráncolja, de azért nem az első alkalom, hogy egy más piacról érkező multinacionális cég próbál betörni a streetwear kultúrába. Nemrég írtunk például a McDonald’s és Travis Scott kollaborációjáról.
Te mit gondolsz a Lidl sneakerről? Lenne olyan szett, amihez felvennéd, vagy szerinted nem való egy ilyen cipő egy sneakerhead polcára vagy lábára?