A címben lévő „klasszikus” kifejezéssel lehet nem fejezzük ki igazán az adidas Samba hihetetlen történelmét. Egyrészt a kezdetben focicsukának induló modell a legrégebb (1950 óta) gyártásban lévő lépője az adidasnak, másrészt a második legnépszerűbb modellje a Stan Smith után összesen több, mint 35 millió eladott párral! Lássuk a BOOST-tal turbózott 2019-es adidas Samba RM-et a tovább után!
Majd 70 év, 35 millió eladott Samba
A két legfontosabb információ már a bevezetőben elhangzott a modellel kapcsolatban. Bevallom, engem is meglepett, hogy már majdnem 70 éve folyamatosan velünk van a Samba. Bár jobban belegondolva szerintem mindenki tud sorolni jópár ismerősét, akiknek hosszú ideje jól bevált, hű társa a modell. Persze a több, mint 35 millió eladott párból sok embernek jutott. Többek között Bob Marleynak, Freddy Mercurynak, vagy épp Kanye Westnek.
A focicsuka, szomorú magyar kötődéssel
Az eredeti modellt arra tervezték, hogy akár fagyos, kemény pályán is lehessen focizni. A stoplis változattal nekünk meglehetősen negatív tapasztalataink vannak – a német labdarúgó válogatott ennek köszönhetően is kerekedett felül az akkoriban még verhetetlennek tartott magyar labdarúgó válogatotton az 1954-es berni világbajnoki döntőben.
Originals + BOOST = nyerő párosítás
Majd 70 év alatt természetesen több modellváltozat is napvilágot látott. Az adidas a legklasszikusabb sziluettet turbózta fel BOOST középtalppal, ami az emberek döntő többségének a fejében „A Samba”. A régi suli módszerei szerint a felsőrész több rétegű, bőr és suede elemeket is tartalmaz. A színösszeállítás klasszikus – fekete alapon fehér csíkok és egy kis arany branding. Ezt a megjelenést dobja fel az áttetsző kék talp, ami korunk kedvenc termoplasztikus poliuretánját, azaz a BOOST-ot rejti. Szóljatok hát Samba rajongó ismerőseiteknek, hogy a cipő szintet lép kényelemben! Én is értesítem apósomat és volt edzőmet, Sanyi bácsit.